Vraag over reparatie auto

JVA
Topic Starter

Vraag over reparatie auto

#1 , 30 aug 2010 18:23

Ik ben overlaatst met mijn auto naar de garage geweest omdat mijn auto niemeer startte. Hier hebben ze gezegt dat mijn waterpijl telaag stond en mss zou lekken. Na verdere controlle bleek dat mij EGR klep kapot was En vervangen moest worden. Nadat deze vervangen is geweest. Wou mijn auto na 2dagen weer niet starten. Blijkbaar was mijn expantievat volledig leeg. Hierdoor is mijn waterpomp kapot gegaan en de distibutieriem + nog andere onderdelen... Zou dit de schuld van de garage zijn omdat ze dit probleem de eerste keer genegeerd hebben of is dit een probleem waar ze opvoorhand niks aan konden doen?

Bedankt alvast voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2010 20:11

. Hierdoor is mijn waterpomp kapot gegaan en de distibutieriem + nog andere onderdelen...
Ik ben wel geen garagist, maar wat hebben distributieriem en waterpomp met elkaar te maken????

Tope

#3 , 31 aug 2010 08:08

Ik ben ook geen garagist, maar uit ervaring weet ik dat je een distributieriem tijdig moet laten vervangen anders loop je het risico dat je kleppen verbranden en dan zijn de kosten nog veel hoger.

Reclame

JVA
Topic Starter

#4 , 31 aug 2010 09:03

de distributie riem is op tijd vervangen.
Idd de distributie riem heeft opzich hier niks mee te maken. Maar doordat de waterpomp is vastgeslagen is de distributie riem kapot gegaan...

Tope

#5 , 31 aug 2010 09:20

Als je wil bewijzen dat de garagist fouten gemaakt heeft kan je je misschien wenden tot het Diagnosecentrum van de VAB:

'Een uitgebreide diagnose van een wagen kan op verschillende momenten nodig zijn. Bij de aan- en verkoop van een tweedehandswagen, voor een uitzonderlijk lange rit, na een ongeval of bij twijfel over een elders uigevoerde herstelling. Of als je wil weten of je nog een tijdje zonder al te grote kosten met je wagen kan blijven rijden. Kortom elke wagen heeft baat bij een regelmatige controle.'

http://www.vab.be/nl/producten/diagnose ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vab.be/nl/producten/diagnose ... n2006.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

maru

#6 , 31 aug 2010 11:45

Lijkt me nogal bizar, een auto zal bij mijn weten nooit ophouden te rijden met een foute egr klep, wel zal de prestatie verminderen gezien de inlaatdruk verlaagd.

Anderzijds stel ik me de vraag wat de garagehouder echt heeft gedaan om je auto te doen starten de eerste maal ?

Was het niet starten in beide gevallen idem ? gebeurde er niets of ging de motor over zonder aan te slaan ?

Waterpompen en distributies kunnen aan de basis liggen van niet starten, dan gaat de motor wel over maar slaat niet aan.

Terug naar “Andere”