@lightning
Het enige wat U dus wel kan bewijzen is het feit dat er met uw wagen een zware last is gesleept waardoor mogelijk de distributieriem is gebroken.
You're completely missing the point here...
Ik heb dit nooit beweerd en zal dit ook nooit beweren. Dit kan ook nooit, door niemand, bewezen worden...
Het is niet wat er gebeurd is en het is ook niet mijn punt.
Ik nodig je uit om even de volgende denkoefening te maken:
Denk aub even de kapotte distributieriem weg, en probeer je in te beelden hoe jij je zou voelen in de volgende situatie:
- je moet je wagen dringend binnenbrengen met een kapotte koppeling, er valt niet meer mee te rijden
- hij moet een week in de garage blijven, voor vervoer moet je je plan trekken
- na drie dagen stel je, quasi toevallig, vast dat hij gebruikt wordt om een grote aanhangwagen te slepen
- hij is nog niet gemaakt(!) want je krijgt op hetzelfde moment een vervangwagen mee voor twee dagen
Ik kan je verzekeren, ik besloot de seconde dat ik dat moest vaststellen dat ik nooit nog een stap in die garage zou zetten...
Wat jij?
Probeer je dan in te beelden wat er door je heen zou gaan als je twee dagen later moet horen dat de wagen tijdens een 'testrit', op de dag dat je hem zou gaan ophalen(!!), in panne valt met een kapotgesprongen distributieriem. Total loss, minstens 1000€ herstelkosten...
'Toevallig' gebeurt dit alles binnen de maand nadat je de man hebt verteld dat je een andere wagen hebt gekocht en je daarna nog een paar keer binnen was met 'prullen' (ABS en pompje ruitensproeier)...
Catch my drift?
Ik kan u verzekeren, ik ben daar drie dagen, letterlijk,
ziek van geweest.
Voor mij is dit een aanslag op mijn leven, puur en simpel.
Het verhaal eindigt dan nog niet:
Ik dien aangetekend klacht in, waarin ik hen uitdrukkelijk verbied mijn wagen nog aan te raken
Twee weken hoor ik niets(!), waarna blijkt dat mijn wagen gemaakt werd (OK, op hun kosten, mooi zo...)
Vervolgens is er twee weken discussie per email over het al dan niet betalen van de kosten van het herstel van de koppeling.
Daarna bougeert er niets en wordt er gedreigd met een rechtszaak (vorderen kosten herstel koppeling en 'stallingskosten').
De enige manier om iets gedaan te krijgen is dat ik een document zou onderteken met daarin de vermelding: "Partijen verklaren uitdrukkelijk op heden ... afstand (te doen) van ... gelijk welk ander initiatief dat de andere partij schade zou kunnen berokkenen."
Dit betekent in dat enkel en alleen het recht ook maar iets te ondernemen tegen deze garage, mij 2300 + 255 + evt 1 maand en meer 'stallings- en andere kosten' zou kosten.
Kan de geldigheid van zo'n, afgedwongen, document juridisch aangevochten worden?
(Voor meer info of advies, stuur me aub een pb...)