Precies, garantie is wettelijk verplicht en het is een recht om te weigeren je identiteitskaart af te geven.Gewoon weigeren, ze hebben die gegevens niet nodig voor de garantie, u kan daarop beroep doen gewoon door het aankoopbewijs voor te leggen. Ik geef nooit mijn mail, telefoonnummer laat staan een scan van mijn identiteitskaart.
Al die gegevens worden commercieel geëxploiteerd en ik ben geen product en geen koopslaaf. Om dezelfde reden (en omdat het m.i. toch allemaal leeg gepruts is) gebruik ik ook geen getrouwheidskaarten of puntentoestanden in warenhuizen, zit ik niet op social media, doe niet mee aan 'win een prijs' spelletjes op internet en blokkeer ik cookies en dergelijke (op dit forum zitten overigens ook 2 google-trackers die ik block).
Tia, dat ligt dan aan die werkneemster en niet aan de keten, want in mijn geval was de kassa-bediende van dezelfde keten, wel correct. Net zoals ik in de DVD/Bluray afdeling daar weet aan welke persoon ik best een vraag stelt, omdat die persoon zeer goed op de hoogte is van releases en versies van blurays, en zijn collega een stuk minder. Heeft niets met de keten op zich te maken, maar met de capaciteiten / correct handelen van de werknemers van de keten... Als uiteraard het merendeel van het kassa-personeel de klanten verkeerd voorlicht, is er wel een probleem dat door de keten moet aangepakt worden...'Dat is verplicht voor de garantie'. Daar heb ik wél een probleem mee want dat klopt niet.
Voor mij moet dat al vanaf 1 personeelslid dat de klanten verkeerd voorlicht hoor.Tia, dat ligt dan aan die werkneemster en niet aan de keten, want in mijn geval was de kassa-bediende van dezelfde keten, wel correct. Net zoals ik in de DVD/Bluray afdeling daar weet aan welke persoon ik best een vraag stelt, omdat die persoon zeer goed op de hoogte is van releases en versies van blurays, en zijn collega een stuk minder. Heeft niets met de keten op zich te maken, maar met de capaciteiten / correct handelen van de werknemers van de keten... Als uiteraard het merendeel van het kassa-personeel de klanten verkeerd voorlicht, is er wel een probleem dat door de keten moet aangepakt worden...'Dat is verplicht voor de garantie'. Daar heb ik wél een probleem mee want dat klopt niet.
Zou moeten, maar je weet even goed als ik dat je nooit 100% van je personeel perfect hun job kan laten doen. Toch niet in bedrijvan van die omvang. In supermarktketens zal je ook altijd kassiersters hebben die hun werk niet doen zoals het eigenlijk hoort, ondanks alle inspanningen die de supermarkt levert om hun personeel op te leiden. Maar om dit dan meteen op héél de supermarktketen te projecteren, is niet meteen fair...Voor mij moet dat al vanaf 1 personeelslid dat de klanten verkeerd voorlicht hoor.
Hangt ervan af, een kassierster die een witte pistolet als een groffe pistolet intikt, is iets anders dan een kassierster die de privacywetgeving overtreedt. De boete gaat toch altijd voor de winkel zijn, niet voor het personeelslid. Men zou dus wel een degelijke opvolging mogen verwachten.Zou moeten, maar je weet even goed als ik dat je nooit 100% van je personeel perfect hun job kan laten doen. Toch niet in bedrijvan van die omvang. In supermarktketens zal je ook altijd kassiersters hebben die hun werk niet doen zoals het eigenlijk hoort, ondanks alle inspanningen die de supermarkt levert om hun personeel op te leiden. Maar om dit dan meteen op héél de supermarktketen te projecteren, is niet meteen fair...Voor mij moet dat al vanaf 1 personeelslid dat de klanten verkeerd voorlicht hoor.