negatief saldo sinds 1996

pedege
Topic Starter

Re: negatief saldo sinds 1996

#16 , 13 nov 2013 09:30

gewoon even bellen naar 1207 is voldoende... De brief was per gewone post gestuurd. En ik kan nu ook beweren dat ik de bank op de hoogte heb gebracht per gewone brief.
Nochtans stuurt diezelfde bank me elk jaar reclame op mijn HUIDIGE nummer ( 253)... de vorige bank Cxxx is overgenomen door deze bank en heeft er verder niets mee gedaan. Zelfs geen verzoek om alles nog eens na te kijken. Van mijn naam zijn er exact 4 in Belgie ( mijn vader , ik en mijn 2 broers) Dus niet echt moeilijk. Ik noem niet Peters of Cornelis of zo...

Van die verjaring heb ik het incasso al gewag gemaakt. Ze blijven in gebreke om een een rekeninguitreksel te tonen of een ingebrekestelling door de bank ( aangetekend bv). Enkel een brief van 2005 die de incasso buro introduceert met een bedrag op. niets meer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 13 nov 2013 10:06

gewoon even bellen naar 1207 is voldoende... De brief was per gewone post gestuurd. En ik kan nu ook beweren dat ik de bank op de hoogte heb gebracht per gewone brief..
- via 1207 heb je geen zekerheid over de identiteit van de persoon. Er zijn genoeg naamgenoten die bestaan of mensen die hun nummer niet op 1207 zetten. Er zijn zelfs mensen die geen telefoonnummer hebben.
- u dient het bewijs te leveren dat u deze brief verstuurd hebt, wat quasi onmogelijk is.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 nov 2013 14:56

Waarom toch al die aandacht voor dat adres en al of niet verwittigen van adresverandering?
Dit heeft in het kader van een eventuele verjaring toch geen enkel belang.
Ook een aangetekende brief stuit de verjaring niet (behalve in uitzonderingsgevallen, hier niet van toepassing)

Reclame

basejumper

#19 , 13 nov 2013 15:41

Franciscus,

klopt. allen zijn er veel rekeningen met een beperkt negatief saldo en dan doet men de kost voor een deurwaarder niet. Dikwijls zijn dit bijkomende kosten op het sterfhuis...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”