Beste
De bank is inderdaad geen fiscaal adviesbureau en dus zeker niet aansprakelijk.
[/quote
Basejumper, inderdaad correct.
MAAR ik verwijs naar mijn reactie. Een ernstige bediende bekijkt ook de bankactiviteiten en doet aan klantenbinding. Jobsbewustzijn.
Jaren terug was dat een algemene regel in de banken.
Geef u ook een voorbeeldje : hoeveel mensen worden geen levensverzekeringen aangesmeerd onder het mom van fiscale aftrekbaarheid ? Worden zij er op attent gemaakt dat zij een bepaalde grens voor aftrekbaarheid voor de fiscus niet kunnen overschrijden ? Eénmaal ingebracht en zelfs indien geen invloed op het aftrekbare bedrag, wel later bij afloop : belastingen betalen zonder in de loop van de jaren er fiscale winst mee gehad te hebben.
Hoe veel personen zijn er al niet ingelopen ?
]
Mensen moeten zelf ook eens leren nadenken, zeker als het om fiscale aftrek gaat.
fiscale aftrekbaarheid ?
.
Inderdaad Lowie. De enige betrachting is om zoveel mogelijk te kunnen aftrekken( wij allemaal trouwens ) maar men moet ook eerst de regeltjes leren lezen en interpreteren. Een boek leest men ook niet bij het einde alleen.Mensen moeten zelf ook eens leren nadenken, zeker als het om fiscale aftrek gaat.
fiscale aftrekbaarheid ?
.
Zelfs zelfstandige uitbaters denken dat een aftrok dat dit integraal van het te betalen belastingen is, er gaat geen week voorbij dat ik daar iemand op wijs .
#2 Inderdaad. Maar ik waarschuwde de mensen in het verleden hier wel voor. En een voorbeeldig werknemer doet het, maar is afhankelijk van beroeps ingesteldheid van die persoon.
TS ik denk dat u geen € 4000.00 misloopt. Wel als aftrekbaar bedrag, niet als effectieve belasting.
https://www.vlaanderen.be/belastingverm ... -woonbonus
TOELICHTING
inlichtingen op basis van info TS
Link ter verduidelijking, info en bronvermelding voor TS