Te laat aangeven CAP van buitenlandse effectenrekening

pixelpioneer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Te laat aangeven CAP van buitenlandse effectenrekening

#1 , 25 okt 2024 10:42

Dag iedereen,

Ik heb sedert ongeveer 15 jaar een effectenrekening in het buitenland. Deze is ook altijd correct aangegeven op de personenbelasting aangifte. Nu is het zo dat deze rekening niet is aangegeven bij het CAP. Ik wil namelijk in orde zijn. Is het verstandig om deze rekening alsnog (te laat) aan te geven bij het CAP? RIskeer ik hierbij een boete? Wat denken jullie?

Alvast bedankt

mava105

#2 , 25 okt 2024 12:36

Wie of wat is CAP??????

Reclame

fendtje

#4 , 02 nov 2024 13:11

Vermits al op de aangifte al jaren vermeld waarschijnlijk geen gevolgen.
Je kan natuurlijk altijd deze vraag eens stellen en langs gaan op een belasting kantoor.
Zolang in deze periode er geen overlijdens zijn geweest zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#5 , 10 dec 2024 13:55

Ja, uiteraard. Gewoon nog aangeven bij het centraal aanspreekpunt (CAP).

Ik heb dit in het verleden herhaaldelijk nog in orde gebracht voor mensen die het vergeten waren en daar werd niet al te moeilijk over gedaan als je je fiscale verplichtingen (RV, TOB, Reynderstax) vervuld hebt. Als dat niet het geval is, dan willen ze je ook wel helpen bij het rechtzetten daarvan en als je te goeder trouw was, valt er over eventuele boetes ook nog wel te praten.

Als je het niet zelf in orde brengt en ze komen er later op uit, dan heb je belastingfraude aan je broek en dan pluimen ze je zeker (tenzij het over miljoenen of miljarden gaat, dan krijg je dat ook nog wel redelijk voordelig gesetteld...).

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 11 dec 2024 20:59

Ik heb er dit jaar nog aangegeven die al jaren bestaan
Wist ik veel dat dat moet

Nog niets van gehoord (Afrekening belastingen is al geweest)
Maar detailke: er staat ook niks op ...

Zijn rekeningnummers die ooit gebruikt zijn voor werkgeversaandelen, en mijn buitenlandse werkgever heeft die een aantal keer versast van beleggingsbank
Dat blijft blijkbaar allemaal bestaan ...
Ik had daar zelfs geen directe toegang toe, maar fiscus had wel de nummers ea info :roll:

Terug naar “Bank & Beurs”