1 Lening 2 Afbetalers --> Belastingen / Huur

KHT-RNT
Topic Starter

1 Lening 2 Afbetalers --> Belastingen / Huur

#1 , 24 okt 2012 20:18

Hoi

ik heb verleden jaar een appartement gekocht & volgend jaar zou mijn zus bij mij willen komen inwonen.
Hoe zit dit met mijn afbetaling & de belastingen uit "huur"?
We hebben dan beiden onze domicilie staan op mijn appartement & zij zou bijleggen in de "huur".
Ik betaal nog altijd de lening af vanaf mijn rekening, maar gebruik natuurlijk haar bijdrage.
Telt dit bij de belastingen als huurinkomsten of betaald ze gewoon mee aan mijn lening?

Alvast bedankt

Grtz

H

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB

#2 , 26 okt 2012 19:48

Enkel jij kan de aflossingen van de lening inbrengen. De huur zou ik onderling en in alle stilte regelen... (huurinkomsten zijn belastbaar)
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

basejumper

#3 , 27 okt 2012 20:40

beste

Jij brengt de lening in. je zus huurt van jou. Voor zover zij dit als particulier doet is deze huur in tegenstelling tot wat Kristof zegt NIET belastbaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

KristofKDB

#4 , 28 okt 2012 01:39

@ basejupmer: volgens art. 7, §1, 2°, a. WIB wordt particuliere verhuur belast. (verhuurd KI +40%)

maar zoals reeds vermeld zou ik dit stilzwijgend en onderling regelen. (=niet aangeven)
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

KHT-RNT
Topic Starter

#5 , 06 nov 2012 21:06

Dank je voor de reacties, ik wou dit idd al in "stilte" regelen. Daar moet even een oplossing gezocht worden, want elke maand hetzelfde bedrag overschrijven ...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”