Aanslagbiljet nog niet ontvangen.

Merkava
Topic Starter

Aanslagbiljet nog niet ontvangen.

#1 , 28 aug 2013 17:44

Hallo

Ik heb van zodra Tax On Web is opengegaan direct de belastingbrief van mijn vriendin en ik elektronisch ingevoerd. Mijn vriendin waar ik feitelijk mee samen woon hebben een huis gekocht en hebben redelijk wat investeringen gedaan. Voor mijn vriendin heb ik de maximale hypotheekaftrek ingevoerd en de rest zoals pensioensparen stond er automatisch op. Mijn vriendin heeft reeds haar aanslagbiljet ontvangen en krijgt een mooie som terug.

Ik heb mijn stuk van de lening en de nog wettelijk toegestane aftrekposten voor energiebesparende maatregelen (voor eind november 2011) ingevoerd en het pensioensparen stond er ook automatisch op. Ik krijg dus nog een serieuze smak geld terug maar heb hiervan nog geen aanslagbiljet ontvangen via Zoomit ook via de gegevens op Tax On Web zie ik nog altijd niks? Anderhalve week geleden gebeld naar een medewerker van het contactcenter van de FOD Financiën en die persoon zegt het is ingekohierd? Als het anderhalve week geleden is ingekohierd zou ik daar nu toch al nieuws over moeten hebben via Zoomit of via de site van Tax on Web? Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 29 aug 2013 13:23

Belasting heeft 18 maand tijd dus is er geen enkele reden waarom zij moeten verantwoorden dat je aanslagbiljet er nog niet is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Lightning

#3 , 29 aug 2013 13:28

...en als de aanslag ingekohierd is in de loop van augustus, gaat U het geld eind oktober krijgen. Of uw aanslagbiljet dan vandaag, morgen of volgende week in de bus valt is niet meer van belang.
Overigens kan U via volgende link uw aanslagbiljet ook online opvragen mocht U toch wat ongeduldig worden.

https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... en/welcome" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

dc-soft

#4 , 20 sep 2013 14:02

Volgens mij is er een verschil tussen ingekohierd en verwerkt.
Ik diende mijn aangifte in op 24 mei (eerste dag TaxOnWeb).
Begin september kreeg ik aan de telefoon te horen dat mijn aangifte was ingekohierd maar
ze konden mij niet vertellen wanneer die effectief verwerkt ging worden.

De uitleg van FIFO (first in first out) is dus dikke zever. Ik was bij de eerste 1.000 om mijn aangifte
in te dienen, en ondertussen werden er al meer dan 1.500.000 brieven verstuurd. Maar nog niet naar mij!

Xastheron

#5 , 24 sep 2013 10:42

Zelfde "probleem" als dc-soft. Heb de vraag via hun contactformulier gesteld en zal hun antwoord meedelen eens ik het krijg...

KimSe

#6 , 24 sep 2013 10:47

Zelfde situatie hier ook...

Niemand in de familie heeft trouwens zijn aanslagbiljet al ontvangen... behalve 1 persoon (en deze diende de papieren versie van zijn belastingbrief in...)
Begrijpen wie begrijpen kan... administratieve vereenvoudiging...

wanton

#7 , 24 sep 2013 19:51

Eens de papieren aangiftes zijn ingescand is er voor de administratie geen verschil meer. Alles staat dan in het bestand en de individuele dossiers worden willekeurig verwerkt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”