Ik bestel geregeld kledij op een gekende site in UK . Nooit problemen met deze online shop gehad . Mijn laatste pakket liet echter op zich wachten , dus contacteerde ik hen om te vragen waar mijn pakje bleef . Zij hadden het echter zoals steeds spoedig verstuurd. Na twee weken wachten kreeg ik een brief van Bpost International. Zij lieten me weten een pakket te hebben ontvangen van desbetreffende firma, afkomstig uit US . Raar, want deze firma heeft geen filiaal in US en verstuurd vanuit de thuisbasis in Schotland . Ik moest dus allerlei verklaringen opsturen zoals: inhoud en waarde van het pakket, betalingsbewijs en adres van afzender, opdat het pakket zou kunnen worden ingeklaard . Ik heb ook de firma in UK nog eens gecontacteerd en deze zendden mij ook een mail ter bevestiging dat zij enkel en alleen vanuit UK verzenden, welke mail ik ook naar Bpost heb doorgestuurd . Een aantal dagen later krijg ik een mail van Bpost dat mijn zending zal worden ingeklaard, vol
gend op mijn verklaringen en dat ik ze enige dagen later mag verwachten . Deze morgen kwam de postbode aan de deur, met het pakje . Resultaat: 31,73 euro kosten waarvan 19,73 eur BTW en 12 eur formaliteiten . Deze kosten zijn bijna d ehelft van de totale waarde van mijn pakje , dat ongeveer 65£ kostte . Nog steeds staat op het briefje dat hierbij zat van Bpost : land van herkomst : US . Ik snap het niet meer . Wie is verantwoordelijk voor dit en waarom kunnen ze hun gezond verstand niet gebruiken en lezen wat er op het pakket plakt . Daarop is duidelijk een sticker te zien met Customs declaration Great Britain en een andere met Royal Mail postage paid GB waarop het duidelijke volledige adres van de afzender firma en mijn adres . Ik heb gebeld naar Bpost waarna ze een dossier met mijn klacht hierover hebben opgesteld . Gaat dit iets uitmaken en zie ik mijn geld ooit terug ? Kunnen ze bij de douane zomaar zeggen dat een pakje uit US komt om dan maar wat kosten te gaan aan
rekenen en dossiertjes op te stellen ? Straks is een boek bestellen op de welgekende boekensite uit Nederland ook nog aan taksen onderhevig .