In een BVBA zonder personeel mag je 2 auto's inschrijven zonder problemen. Je mag zelfs zeggen dat de andere wagen voor je partner is.
Voor beide wagens dien je een voordeel alle aard aan te geven bij je sociaal verzekeringsfonds.
Inzake kostenaftrek van je resultaat in de vennootschapsbelasting, geen enkel probleem. Inzake BTW, beperkt in aftrek tot 35% voor beide wagens zal de veiligste optie zijn.
Wat dako zegt: overdreven kosten, dan moet je bv. al een nieuwe Porsche Cayenne en een Maserati (ik zeg maar wat) aankopen op een jaaromzet van bv. 15 000€
2 modale wagens kan geen probleem vormen.
Hier zou ik ook mee oppassen hoor. Ok, als je partner mee bestuurder/zaakvoerder is, maar weet dat in principe het VAA aan de genieter aangerekend moet worden, wat vaak als gevolg heeft: zelfstandige inkomsten (bijberoep), sociale bijdragen,...
Verder, kan het idd perfect zijn dat je 2 auto's kan verklaren, maar zomaar zeggen dat 2 auto's nooit een probleem vormen is wat kort door de bocht. Al in meerdere dossiers gezien dat hier lastig over gedaan werd.
En ik denk wel dat een auto voor elke dag van de week aanzien zal worden als overdreven kosten/..., het hoeft niet altijd over een porche of zo te gaan hoor.