Klopt deze redenering? De jaarlijkse kost voor de loonsverhoging voor de werkgever is €4628 (zijnde €250 x 1,33 (patronale lasten) x 13,92) - deze van de wagen zou €7044 zijn. Om dit verschil (€2416 of €201/maand) correct te compenseren, is het dan best dat ik een eigen netto bijdrage betaal die deze kost dekt gezien deze bijdrage dan ook van mijn belastingen op de VAA (die op €130/maand zou liggen) kan aftrekken? Heeft zo'n eigen bijdrage nadelen voor de werkgever of is het handiger die €201 kost aan de werkgever per maand te compenseren via pakweg €150 bruto inleveren? Ik neem aan dat dit laatste enkel voordelig is voor de werkgever?
Als laatste: de tankkaart is in dit verhaal niet inbegrepen. Hoe zit het daar mee? Ik heb https://www.admb.be/nl/admb/nieuws/tank ... -meer-2017 als eens gelezen maar eerlijk gezegd, het is me niet echt duidelijk. Gezien zij naar de kost voor de werkgever kijken, wat heeft zo'n tankkaart als impact op mijn concreet geval? Handig hierbij waarschijnlijk is te weten dat de offerte berekend is op 15000km/jaar.
Alvast bedankt om mij het bos door de bomen (proberen) te laten zien.