Even schetsen, het gaat over het plaatsen van hoogrendementsglas en we zijn feitelijk samenwonend:
- verkoopsovereenkomst gesloten op 19/11/11 (dus gelukkig voor de bewuste datum van 28 november!)
- factuur opgemaakt na opmeting op 5/12/11
- creditnota opgemaakt op 21/02/12 wegens aanpassing
- betaling gedaan vanaf gemeenschappelijke rekening:
- voorschot van 7075 EUR op 30/12/11
- overige bedragen gestort op 2 en 16/03/12 (vlak voor en na de werken)
Klopt het dat we beiden hetvolgende invullen:
vak IX G
1334 (aandeel in de woning): 50 pct
1318: 3537.50 EUR
en dan volgend jaar het overige bedrag moet ingevuld worden dat in 2012 betaald werd? Maw, dat we dit jaar nergens het volledige aankoopbedrag moeten vermelden (tenzij op de factuur in bijlage)?
Ik wil zeker zijn dat ik niets fouts invul en voor het overige bedrag aftrek ga mislopen (wat natuurlijk nog de grootste brok is, want in totaal net geen 20 kEUR). Het voorschot van 7075 EUR was trouwens niet toevallig, omdat we volgens mij zo dit jaar al aan het maximumbedrag zitten qua belastingsaftrek (40%*7075=2830, dus elk 1415 EUR).
De reden dat het voorschot zo laat betaald was, is trouwens omdat het goedkeuren van onze groene lening nog even heeft aangesleept. Deze is uiteindelijk pas eind december goedgekeurd met dus een eerste betaling in januari 2012. Voor de groene lening hoef ik dus dit jaar nog niets aan te geven aangezien er in 2011 nog geen betaling was, toch?
Kan iemand dit bevestigen en mij geruststellen dat de aangifte zo oké is?
Alvast bedankt!