Hallo,
Ik ben een masterstudent in België en zou graag als bijverdienste software verkopen. Nu vroeg ik me af hoe het zit i.v.m. belastingen, facturen opmaken (kan dit? moet dit?) etc. Ik heb hierover wat opgezocht, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.
Op http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...ly/student.htm" onclick="window.open(this.href);return false; is te lezen dat er voor studenten een belastingvrije som is van 7.070 euro. Wat betekent dit nu concreet?
Mag ik deze som verdienen als student zonder dat ik iets van extra statuut moet aanvragen, of is dat wel nodig?
Moet ik de verdiensten dan aangeven op mijn belastingformulier?
Als dit mag vraag ik me ook nog af hoe het dan zit met facturen of onkostennota's. Ik zou dan geen BTW-nummer hebben, dus hoe zit het hier dan mee?
Graag had ik hierop antwoord gehad, of iemand die een link heeft waar het allemaal duidelijk wordt uitgelegd. Heb ook al eens gebeld naar de dienst financiën, maar het antwoord kwam neer op: je moet zorgen dat alles in orde is, kijk eens op de website. Op de website raak ik niet veel wijzer.
Bedankt!