#1 , 05 okt 2015 19:29
Hallo,
Hopelijk kan iemand ons hier raad geven.
Hieronder de situatie:
- In juli ontvangt mijn vriendin een mail van de boekhouder met daarin de vraag om eens na te kijken of de factuur van 2014 betaald is (zou volgens hen om de belastingaangifte van ons beide gaan, beide particulier)
Ik heb hen toen gebeld met de vraag over welk bedrag het ging aangezien we geen factuur of iets dergelijks ontvangen hadden. De dame aan de telefoon zei dat het om 285€ ging en dat dit was voor het invullen van de belastingbrieven. Ik heb haar gezegd dat ik daar toch enig probleem mee had aangezien ons nooit verteld was dat dit zo duur zou zijn en dat ik dit niet zomaar zou betalen. De vrouw in kwestie toonde haar professionalisme door de telefoon neer te gooien.
- Intussen geen vraag ontvangen via post om over te gaan tot betalen, noch herinnering, noch aanmaning.
- Tot er vandaag plots een brief in de bus zat van een advocaten kantoor. Eerst en vooral begrijp ik dat dat kantoor ook zijn werk maar doet, dus daar heb ik geen kritiek op.
In de brief, stond dat we nu het bedrag verschuldigd waren van 345,85€ ipv 285€ + 31,27€ = 12% rente vanaf 30/12/2014 + 62,50€ schadebeding. Totaal van 439,62€.....
Wij hebben nooit een briefwisseling ontvangen met daarin de vraag om een bedrag over te maken. Plots rekent men dan zomaar 12% rente aan op het bedrag zonder dat wij op de hoogte zijn van een betaaltermijn die verlopen is en die schadebeding van 62,5€ was me helemaal een raadsel.
Ik heb dan even gebeld met de advocaat in kwestie om de situatie uit te leggen. Hij was wel in het bezit van een factuur en ging die mailen. (Nog steeds niet ontvangen)
Op het bedrag voor de schadebeding kreeg ik als antwoord dat dat een bijkomende kost was van het accountant kantoor.
Nu is mijn vraag, kan dit allemaal zomaar?
Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie,
Mvg,
Peter