Niet abnormaal dat je nu pas (of later) je aanslagbiljet zou ontvangen. Als je terug moet krijgen kom je ook meestal onderaan de stapel.
Dit is weer een bewering van mijn voeten. Men begint tegenwoordig vroeger aan de verwerking, dus aangiftes via ToW kunnen reeds in september/ oktober hun afrekening ontvangen. Eens de papieren aangiftes ingescand zijn , is er geen verschil meer. En de ambtenaren bij Financiën komen niet meer tussen in de volgorde van behandeling : de computer bepaalt welk dossier zij aanpakken.
Persoonlijk dossier: ik heb deze week pas mijn aanslagbiljet ontvangen. Aangifte via een boekhouder, eind oktober. Deftig bedrag terugkrijgen, binnen 2 maanden. Er zullen er sowieso nog wel achter mij komen.
Gelet op de staatsschuld zou het mij niet verbazen als men (programmatorisch) de teruggaven onderaan de stapel legt. Dat kan perfect. Een PC kan gemakkelijk 1 miljoen aanslagbiljetten verwerken op een namiddag, er is geen reden waarom het maanden moet duren voor iedereen zijn aanslagbiljetten ontvangt.