Wij zitten met een groot probleem.Me man is reeds al meer dan 10 jaar gescheiden en waren in dit huwelijk twee kinderen,waar hij alimentatie voor betaald.De oudste is intussentijd 20 en werk al twee jaar.De jongste zit in zijn laatste jaar.Wij moeten inkomen in de extra kosten,maar daar gaat het over als we vragen de rekeningen zeg ze er zijn er geen.Tot iets meer dan twee jaar geleden kregen we ineens via de advokaat een dikke pak rekening in de bus,toen we alles bekeken was dat schoolrekeningen en andere rekeningen waar we de helft moeten indoen.Op zich geen probleem als je dit gespreid krijgt.Maar nu moesten we binnen de tien dagen 4975€ betalen.Er zaten rekeningen in die echt niet als extra kan gezien worden.Zo zitten er een rekening in van vaste telefoon,internet aansluiting,modem en abonement van 24 maanden.Wij zijn daar niet mee akkoord gegaan en zo ook naar de advokaat gestapt en van daar naar de rechtbank.Dit sleep nu al twee jaar aan.Al dat er sinds zes maanden gekomen is dat we meer alimentatie moeten betalen en dat de extra kosten vanaf die maand niet meer aangerekend kunnen worden.We waren akkoord met een verhoging maar daar wring het schoentje.We dachten aan een verhoging van 50%.Dus van 100€ naar 150€.Maar wat is er beslist door de rechter een verhoging van 125%.Dus moeten we nu 225€ in een maand betalen.Op zich kunnen jullie nu denken dit is toch niet veel.Nu voor ons is dit wel veel,en zij moeder beweerd dat ze daar niet mee toekomt.Toekomt?Die jongen doe beroepsschool bakkerij en had hij vorig schooljaar opgelet dan was hij afgestudeert.
Nu zit het zo hoe beslissen ze eindlijk wat je moet betalen,is dit aan de hand van je loon of inkomen gezin.
Nu ons inkomen is niet zo hoog,we leven hier met drie personen van zo 1250€.Waarbij we ook nog een dochter hebben die hotelschool volgt.Me man krijg loon uit een zelfstandig zaak.
We hebben reeds bij de advokaat de papieren binnen gebracht van onze privé kosten,huis,stroom enz.
Als we dit alleen al betalen blijf er nog geen 300€ over om van te leven.
Dus wat is er nu gebeurt sinds die verhoging van 125€ in de maand is het voor ons niet haalbaar om maandlijk dit te kunnen betalen met als gevolg dat we drie maanden achter staan met die alimentatie.
Vandaag namen we kontakt op met zijn ex om een afspraak te maken om dit te kunnen betalen.We stelde voor om tegen eind het jaar volledig even te zijn met die alimentatie.Dus zeiden we dat we volgende maand een extra van 450€ kunnen bijstorten(een bedrag van de belasting).
Dus deze maand betalen we die 225€ en 50€extra volgende maand zouden we 225€+50€ extra+450€ doorstorten en dan het geen te kort is in de maand december.
En er moet nog 100€ in vermindering gebracht worden doordat dit eind 2009 teveel betaald is.
Krijgen we gewoon te horen ik heb me advokaat naar de beslagrechter laten gaan.Vraag me af als dit zomaar kan,gans dit dossier zit al onder de rechtbank.
En waar gaan ze het loonbeslag naar toe sturen.Me man krijg al loon uit zijn zelfstandigezaak.Nu meer loon krijgen gaat echter niet in de transport zit het niet goed en met veel moeite kan hij elke maand zijn loon uitbetalen.
Nu onze advokaat konden we nu niet bereiken die is op verlof tot 26 okt.En dan nog als we bij hem komen hebben we steeds de indruk dat de zaak hem niet interseert.Hij spreek dan hoogste een paar minuten over de zaak en voor de rest over zijn tuin,reizen,restaurants.Terwijl we dit niet moeten weten.Hij zeg wel ik zorg wel voor u.Zorgen!!!
Waarom duurt dit dan al meer dan twee jaar voor we een uitspraak hebben over de extra kosten.We hebben het gevoel dat ze alles op lange baan schuiven om hun eigen te portefeuille te verrijken.Hij vraag steeds breng de bewijzen van betaling eens binnen,we hebben de zelfde papieren zeker al zes keer naar hem gebracht en nog vraag het het zelfde.
We worden er zo moedeloos van.Zij doet maar wat ze wil,vraag geen toestemming over iets en wij moeten betalen.Zo heeft ze de jongste drie maal een reis cadeau gedaan in 1 jaar tijd.En wij krijgen de rekening.
We hebben gewoon het gevoel dat we alles zullen moeten betalen.Je zou voor minder je slecht voelen.