#27 , 09 okt 2010 15:13
@Bijtje: Dank voor de constructieve raad.
@lucgescheiden (MT): Je verdraait alles, man. In tegenstelling tot de andere posters hier, begrijp je niet OF wil je niet begrijpen dat deze papa zijn kinderen NIET WIL zien. Je vergeet blijkbaar het onderwerp van deze post. (wegens "vermeende luizen" de kinderen niet meer willen zien!") U maakt alles onnodig heel ingewikkeld en dat is (dacht ik) niet de bedoeling van dit forum. U beweert dingen die kant noch wal raken. U filosofeert er maar op los, zonder rekening te houden met de feiten.
U spreekt van “communiceren”, allemaal goed en wel, maar dan moeten we wel met 2 zijn. Ik schrijf intussen 21 mails…geen antwoord. Ik bel 6 keer…geen gehoor. Het is zelfs zo ver, als ik mijn ex zeker aan de telefoon wil, dat ik anoniem moet bellen alvorens meneer opneemt en dan staat hij te zwaaien met het vonnis met de woorden “Het is een bezoekRECHT en geen plicht, dus ik kom de kinderen niet halen, trek er uwe plan mee”.
U spreekt van “kindvriendelijke verklaring”. Als mijn ex tegen de kinderen zegt: “ik heb jullie niet gewild” Moet U mij nu eens zeggen wat daar kindvriendelijk aan is. Hij was nochtans akkoord om kinderen te hebben en hij was er bij toen ze werden gemaakt. Als hij tegen zijn dochter zegt: “Ik weet echt niet wat jij hier komt doen”. Dan moet U mij eens zeggen waar zijn kindvriendelijke attenties zijn.
Bilocatie heb ik gevraagd. Ik vond dat de beste oplossing. Maar dat wou meneer niet. Was niet te combineren met zijn werk, zei hij. Ik heb me daarbij neergelegd, alhoewel het voor mij een probleem was met mijn werk. Ik moet bijkomende kosten maken voor opvang ’s nachts. Ik werk als nachtverpleegkundige. Maar daar trok hij zicht niets van aan. “Trek er uwe plan mee” of “dat is mijn probleem niet” of “het is een RECHT en geen plicht”, waren/zijn steeds zijn laatste woorden.
Ik heb altijd geijverd dat de kinderen het contact met hun vader niet zouden verliezen. Het is en blijft hun vader.
In den beginne kwam hij de kinderen ophalen, maar vond geregeld van alles uit om ze niet te moeten komen halen en liet ze meer dan 24 uur aan één stuk onbewaakt aan hun lot over. Daar hij nooit sluitende argumenten had en ik altijd zei dat het ook zijn kinderen waren en dat hij het contact niet mocht verbreken, kwam hij ze wel ophalen. Nu heeft hij een vriendin en heeft hij een reden gevonden (luizenattest) om ze niet te moeten komen halen.
Dus aub Luc, projecteer uw eigen frustraties niet op anderen. En zie in dat deze papa zijn kinderen liever verloren heeft dan gevonden.
En beste Luc, ik manipuleer mijn kinderen niet en ik hanteer mijn kinderen niet tegen de ander ouder. Als je enkel maar kritiek kan geven op moeders die voor hun kinderen het beste willen en die inzien dat een contact met de papa best blijft bestaan, ...dat je deze moeders beschuldigt van manipulatie, is het best dat je in het vervolg zwijgt en jouw frustraties voor jezelf houdt.
Laatst gewijzigd door
BroRo op 09 okt 2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.