hey,
ik zit met een serieus probleem, wie kan mij wat goede raad geven want ik weet het ook allemaal niet meer?
Mijn man is in 2002 gescheiden van zijn vrouw, zij hadden 4 kinderen. Hij is veroordeelt tot betaling van alimentatie van 500€ / maand, dat berekend is op zijn inkomsten van toen?
Nu niks aan de hand tot, mijn man thuis komt te zitten met een hernia en wordt ontslagen op zijn werk en dus geen uitkering kan ontvangen, daar ik toen geen werk had en maar een uitkering van 300€/maand moet je geen genie zijn om te weten dat er alle maanden een serieuze put bij kwam, effen rekenen: 500€ alimentatie + 400€ huishuur = 900€/maand en dan is er nog niets van rekeningen betaald of hebben we nog niet gegeten of gedronken.
Dus heb ik collectieve schuldenregeling aangevraagd en een procedure opgestart voor vermindering alimentatie, dat was in 2005?
Nu, 2010, 5 jaar verder zijn we nog bezig met de procedure voor vermindering en ziet het er niet goed uit.
Nu mijn vraagjes: de zoon is nu 20 en doet nog een leercontract bij syntra, hij heeft daar een inkomen van +-400€, maar hij is dit jaar geschort geweest omdat hij niet naar de les gaat. Door protest van zijn baas waar hij werkt is hij terug ingeschreven voor die opleiding onder voorwaarden. Hebben wij een kans om het alimentatie voor hem te laten vallen of gaan we nog moeten verder betalen?
Dan is in juli de vader van mijn man gestorven en krijgt hij dus een erfenis,nu vraagt haar advocaat om daar desbetreffende stukken voor voor te leggen.
daar heeft zij toch geen zaken mee? Dat is van mijn man en heeft toch niets te maken de kinderen?
Nog 1tje, zij is 'zogezegd' invalied en krijgt daar dus een uitkering voor en al de voordelen die daar bij horen van verhoging kindergeld, sociale woning,...
Zij heeft iemand leren kennen, en woont bij die persoon in, maar haar domicilie staat nog op haar sociale woning, de kinderen die nu ondertussen bijna allemaal meerderjarig zijn wonen nog in dat huis, alleen, want zij woont bij haar vriend.
Hoe kan ik dat beste aantonen dat zij bj haar vriend woont, want zij staat 'zogezegt alleen in ' voor de opvoeding
kan er mij aub iemand goede raad geven want ik heb het gevoel dat dit niet zo goed gaat aflopen voor ons. zij steekt vanalles uit en sjoemelt tot en met en toch krijgt ze alles gedaan. ik ben radeloos?
inge