Beste,
4 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan, voor de kinderen (nu 14 en 8) werd (op vraag van de papa) een klassieke omgangsregeling uitgewerkt.
Zijn nieuwe partner heeft altijd laten verstaan dat ze de kinderen vooral als een last bezag, maakte scène als mijn ex en ik met elkaar belden over de kinderen,...
Soit, dat bleef redelijk 'onderhuids', maar nu zijn de jongens een week vakantie naar hun papa geweest en belt hij me deze ochtend op (ze komen vanavond terug naar mij) dat zij gisterenavond met een stuk in haar kraag de kinderen is gaan wakker maken om ze uit te maken voor het vuil van de straat. Ex is daartussen gekomen en zij heeft hem toen voor de keuze gesteld: de kinderen of zij.
Dat verhaal wordt bevestigd door mijn oudste zoon, die er ook bij vertelde dat mevrouw de hele week al stiepelzat rondliep.
Mijn vraag nu: ik wil mijn kinderen absoluut niét bij hun vader weg houden, maar ik wil ook niet dat die vrouw hen nog ziet. Dat mijn ex met haar samenwoont is dus wel een probleem.
Kan ik (in het uiterste geval, want ik stuur zeker niet aan op rechtsgang, wil enkel weten hoe ik mijn kinderen kan beschermen) op basis van wat er nu gebeurd is bekomen dat mijn ex de kinderen enkel nog mag zien als zijn partner er niet bij is?
Nogmaals: ik wil zeker het contact tussen vader en kinderen niet belemmeren maar ik wil ook niet dat de kinderen zo'n dingen moeten meemaken met de partner.
Hoe kan ik de kinderen hiertegen beschermen?