hoe kan ik mij en mijn kinderen beschermen?

mina7
Topic Starter

hoe kan ik mij en mijn kinderen beschermen?

#1 , 04 aug 2011 12:28

hier even mijn situatie:

Tijdens een vakantie naar mijn man zijn geboorteland;Marokko. ben ik door hem geslagen geweest en door zijn moeder opgesloten geweest, mijn paspoorten (en van mijn beiden kinderen) werden afgepakt . Wij zijn alsnog veilig thuis geraakt maar zoals jullie wel begrijpen wil ik nu scheiden.
Ik ben bij een advocaat gaan horen maar alle mogelijkheden duren mij te lang, het is namelijk zo dat hij ondertussen gewoon het huis kan binnenlopen en met de kinderen kan gaan en staan waar hij wilt ,want volgens mijn advocaat heeft hij ondertussen (dus voor dat er daadwerkelijk iets is uitgesproken) evenveel rechten als ik .

Mijn vraag is nu dus wat ik zoal kan doen? wat zijn mijn mogelijkheden?

Zelf was ik aan het denken om een soort contract te maken waarin ik schrijf dat de kinderen bij mij blijven en dat hij zijn ouderlijk gezag opgeeft. Ik kan hem dit laten ondertekenen door hem onder druk te zetten dat ik anders naar de politie ga , is zo'n contract geldig? sta ik daarmee ergens?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2011 12:43

u hebt een advocaat ...wel
Volgende stappen zijn mogelijk
Een aangifte politie van de slagen en al de feiten vertellen. Ga zeker langs hun dienst slachtofferzorg en de dossierbeheerder intra-familiaal geweld
u hebt de Belgische nationaliteit uw echtgenoot ook?
U bent in België gehuwd of als zodanig geregistreerd bij bevolking ( sorry voor de rare vragen).
Dan kan je zo wie zo naar de vrederechter om een andere verblijfplaats te vragen en ook dat de kinderen bij u blijven.
Bijzondere tijdelijke maatregelen art 223 BW.... contactverbod en verbod in uw woning te komen ..... soms ook geheim adres ( via IFG)
http://home.scarlet.be/~smelis2/publiek ... en/223.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Qua paspoorten en identiteitskaarten daar kan uw advocaat zeker ook op antwoorden
Justitiehuis is ook een infoplaats en ook de sociale dienst van het OCMW.

Ouderlijk gezag opgeven???? onder druk zeggen door het te zeggen ...niets van u moet naar de politie GAAN u moet ene dossier beginnen samenstellen en dat kan enkel door op tijd de nodige stappen te zetten ...

sprot

#3 , 04 aug 2011 14:59

Het eerste waar ik aan denk is: ga met de kinderen naar een vluchthuis, dan 'koop' je tijd om alles te doen zoals het moet. Want ik vrees dat als je 1 fout maakt hij jou daar zwaar op gaat afrekenen.

Reclame

mina7
Topic Starter

#4 , 04 aug 2011 15:51

bedankt voor jullie reactie's..

ik ben idd Belgisch, mijn man heeft geen Belgische nationaliteit maar een 5jaarlijkse verblijfsvergunning op basis dat hij met mij gehuwd is.

Ik wil graag ik onze woning (huurwoning) blijven wonen met de kinderen, qua agressie heb ik hier in Belgie helemaal geen angst aangezien hij hier enorm bang is om zijn verblijfsvergunning te verliezen en daarvoor dus ook heel bang is van de politie.
Waar ik wel bang voor ben is dat hij de kinderen meeneemt ofzo.

Op dit moment is hij nog in Marokko en belooft hij alles te ondertekenen en te doen wat ik wil zolang ik niet naar de politie ga, daarom zie ik dit een beetje als mijn drukkingsmiddel om te krijgen wat ik wil.

daarom ook mijn vraag of zo'n contract geldig zou zijn? want zoja dan kan ik hem steeds zijn kinderen weigeren zoniet dan ben ik verplicht om ze mee te geven met hem..

eylis

#5 , 04 aug 2011 16:14

je moet dit echt aangeven, je man heeft strafbare feiten tov jou gepleegd. En daar kan hij niet zomaar mee wegkomen.
Zoals Iedereen hier aanraadt: meteen bij de vrederechter biezondere dringende maatregelen aanvragen, die zal je ook krijgen.
Laat er misschien bij vermelden dat de vader onder toezicht op een neutrale plek omg

eylis

#6 , 04 aug 2011 16:19

oeps, was weg voor ik het wist...

..Laat er misschien bij vermelden dat de vader onder toezicht op een neutrale plek omgangsrecht kan hebben met de kinderen. Daarmee onderhoudt de vader toch contact met zijn kinderen. Maar op een veilige plek. Dat zou de spanningen ook verminderen.
sterkte!

Bijtje

#7 , 09 aug 2011 09:57

Ik werd ook geslagen door mijn ex (waren niet gehuwd) en heb een PV laten opmaken. Ze hebben hem METEEN een contactverbod van enkele maanden opgelegd. Als ze dit in uw geval ook doen creëert u ook tijd. Stel ondertussen voor dat hij de kinderen inderdaad ziet onder toezicht. Ik heb het zelf meegemaakt en normaal nemen ze dit serieus en zeker naar de kinderen toe. Als hij zich niet aan de afspraken houdt dan wordt hij daarvoor gestraft.

De vraag over uw contract ivm het ouderlijk gezag ... ik heb zo'n contract ook met mijn ex maar aangezien dit nog niet bij de rechter is weet ik ook nog altijd niet of dit wel geldig is dat we dit onderling overeengekomen zijn. Ik heb het hier ook eens op het forum gevraagd maar weet het dus ook nog niet.

Terug naar “Echtscheiding”