#4 , 25 apr 2007 11:09
Normaal kan je inderdaad geen lening alleen aangaan als je getrouwd bent. Blijkbaar neemt leemans kredieten dat niet zo nauw want hij heeft ze dus wel gehad. Van deze lening weet ik en daar kan ik voor naar een advocaat stappen en dit aanvechten maar vermits het niet om zo'n heel groot bedrag gaat, gaat me dit waarschijnlijk meer kosten als ik het aanvecht dan dat ik het zo laat. En dan is natuurlijk nog de vraag wat er gebeurd als hij niet meer betaald,aangevochten of niet want blijkbaar ben ik nog tijdens de scheiding mee verantwoordelijk. Die proximus-rekening is een ander verhaal, dat valt onder gezinskosten! Die zijn gemaakt tijdens het huwelijk en als hij ze niet betaald, hebben die het recht om naar mij te komen. Dat is al erger want dat gaat al over veel geld en die rekening ligt al bij een deurwaarder dus van de moment dat hij daar zijn afspraak niet meer nakomt staan die bij mij aan de deur.
Probleem is dat ik vermoed dat er nog andere schulden zijn maar vermits ik dat niet zeker weet kan ik dat ook niet aanvechten natuurlijk.
Wij willen scheiden met onderlinge toestemming, of dat is toch het plan, alle papieren zijn binnen bij de notaris en nu is het wachten tot de akte is opgesteld en we verder kunnen. Ik zeg wel het plan want begin zo stillaan te denken misschien toch beter naar een advocaat te stappen. Zou het liever allemaal vriendschappelijk oplossen vermits we ook een dochtertje hebben samen maar zoals hij nu bezig is maakt hij het me niet gemakkelijk. Heb hem nu al 2 weken niet meer gehoord of gezien, ook zijn dochter is hij niet komen halen. Waarschijnlijk het gemakkelijkst want anders moet hij zich verantwoorden over het geld dat hij mij nog moet voor zijn dochter en de lening van het huis.