schulden van ex

orchideetje
Topic Starter

schulden van ex

#1 , 24 apr 2007 20:45

Weet er iemand of er een manier is om jezelf te beschermen tegen schulden van je ex tijdens de scheiding? Ik weet dat hij een lening heeft afgesloten achter mijn rug en een schuld heeft bij proximus maar ik vrees dat dat niet alles is. Het is steeds duidelijker dat hij zichzelf (en mij dus ook) in de schulden is aan 't zetten, heeft nooit geld, leent zowat bij iedereen, kan nooit zijn deel van de lening van het huis betalen (wat we wel zo afgesproken hadden) en de alimentatie heb ik ook nog steeds niet gekregen deze maand. Ik vrees dat hij een van de dagen niet meer gaat kunnen betalen en dat ze bij mij gaan komen kloppen. Onze scheiding zit nog in de beginfase, officiele akte is nog in de maak dus ik hang sowieso nog enkele maanden vast. Iemand enig idee? Zie het niet meer goed zitten op de moment, ben bang alles te verliezen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert

#2 , 25 apr 2007 07:16

Beginfase ? Bent u in feitelijke scheiding ?

albertmotar

#3 , 25 apr 2007 08:11

Voor zover ik weet kan hij geen lening hebben afgesloten zolang jullie gehuwd zijn !!! Zeker niet bij een bank.
Mijn ex probeerde dit ook maar liep tegen de lamp.
Wel zou hij dat kunnen gedaan hebben via zo'n firma die graag lening afsluit en alleen maar de mensen in een dieper dal brengt.
Indien hij een lening zou hebben afgesloten dan heeft hij misschien uw handtekening gebruikt en pleegde dus schrifvervalsing.
Ga eens naar uw bank en vraag daar meer info een lening staat geregistreerd en moet ergens terug te vinden zijn.
Wat proximus betreft zijn telefoon is zijn probleem tenminste als hij op zijn naam staat !!!

succes

AM

Reclame

orchideetje
Topic Starter

#4 , 25 apr 2007 11:09

Normaal kan je inderdaad geen lening alleen aangaan als je getrouwd bent. Blijkbaar neemt leemans kredieten dat niet zo nauw want hij heeft ze dus wel gehad. Van deze lening weet ik en daar kan ik voor naar een advocaat stappen en dit aanvechten maar vermits het niet om zo'n heel groot bedrag gaat, gaat me dit waarschijnlijk meer kosten als ik het aanvecht dan dat ik het zo laat. En dan is natuurlijk nog de vraag wat er gebeurd als hij niet meer betaald,aangevochten of niet want blijkbaar ben ik nog tijdens de scheiding mee verantwoordelijk. Die proximus-rekening is een ander verhaal, dat valt onder gezinskosten! Die zijn gemaakt tijdens het huwelijk en als hij ze niet betaald, hebben die het recht om naar mij te komen. Dat is al erger want dat gaat al over veel geld en die rekening ligt al bij een deurwaarder dus van de moment dat hij daar zijn afspraak niet meer nakomt staan die bij mij aan de deur.
Probleem is dat ik vermoed dat er nog andere schulden zijn maar vermits ik dat niet zeker weet kan ik dat ook niet aanvechten natuurlijk.
Wij willen scheiden met onderlinge toestemming, of dat is toch het plan, alle papieren zijn binnen bij de notaris en nu is het wachten tot de akte is opgesteld en we verder kunnen. Ik zeg wel het plan want begin zo stillaan te denken misschien toch beter naar een advocaat te stappen. Zou het liever allemaal vriendschappelijk oplossen vermits we ook een dochtertje hebben samen maar zoals hij nu bezig is maakt hij het me niet gemakkelijk. Heb hem nu al 2 weken niet meer gehoord of gezien, ook zijn dochter is hij niet komen halen. Waarschijnlijk het gemakkelijkst want anders moet hij zich verantwoorden over het geld dat hij mij nog moet voor zijn dochter en de lening van het huis.

Terug naar “Echtscheiding”