een vraagje
ik ben een gescheiden vader met 1 zoon. Ik ben nooit op de hoogte gehouden van zijn schoolresultaten of welke school hij gevolgd heeft. Nu is hij 17 en heeft hij vorig jaar, toen hij 16 en half werd zijn getuigschrift gehaald in het bijzonder onderwijs. Ik wist helemaal niet dat hij daar zat, maar hij had een jaar overgeslagen en hij is op 16 en half met een getuigschrift voor metser gestopt met elke dag naar school gaan. Hij heeft zich ingeschreven bij de RVA en VDAB en daar hij onder de 18 jaar was moest hij een half jaar wachttijd ingaan. Van december/ januari heeft hij een uitkering en geen kinderbijslag meer, maar die uitkering is niet veel natuurlijk. Hij volgt nu een opleiding in de school waar hij daarvoor gezeten heeft, maar 2 dagen per week en 3 dagen werken, waar hij geen loon voor krijgt, niet officieel dan toch.
moet ik allmentatie blijven betalen tot hij voledig werkt? wanner dat gaat zijn weet ik niet...of tot hij 18 is, dat is dit jaar december? Ik heb al veel raad gevraagd, maar bijzonder onderwijs is een speciaal geval en niemand weet het blijkbaar, en ik weet niet eens waarom mijn zoon daar zo wie zo zat. Er is niks mis met mijn zoon, hij ging gewoon niet graag naar school en leren al helemaal niet.
misschien weet iemand hier hoe het zit? dank u