Mijn ex en ik zijn ruim 6 jaar uit elkaar met co-ouderschap.
We hebben de co-ouderschapsregeling (zowel fiscaal als gezags co ouderschap) laten vastleggen bij een notaris. Daarin staat dan ook dat we alle dokterskosten enzo in 2 delen, dat zij de helft van het kindergeld en premie's enzo aan mij moet betalen...
Nu komt mijn ex deze regeling nog steeds niet na. Ze sjoemelt altijd met kleine bedragen, te klein om me eerder druk in te maken. Ten slotte ken ik mijn ex en weet ik dat ze het zo zou uitspelen dat mijn zoon (en de relatie met mij en mijn zoon) er de dupe van zou zijn zou ik hier moeilijk over doen.
Ze ronde de helft van het kindergeld altijd af naar beneden. Ze storte bv 45,5€ terwijl de helft eigenlijk 45,90€ was. (noem even geschatte bedragen want ken de juiste niet van buiten)
Nu kwam ik er in september heel toevallig achter dat sinds februari het kindergeld voor onze zoon omhoog was gegaan. Maar zij betaalde nog steeds haar naar beneden afgeronde 49,5€. Toen ik haar daar over aansprak reageerde ze heel fel dat dat niet waar was, dat ze niet meer kindergeld kreeg,... Na weer wat opzoekingen en rondvragen kreeg ik alleen maar bevestiging dat het kindergeld wel degelijk omhoog was gegaan. Ik sprak haar daar over aan en vroeg haar om een bewijs dat zij slechts het bedrag dat zij noemde kreeg. Opeens storte ze 51,5€. Weer de helft afgerond naar beneden want volgens RKW krijgt ze 103,93€. De helft is dus 51,96€. Achter al dat andere extra kindergeld dat ze sinds februari kreeg kan ik natuurlijk fluiten.
Maar nu, nog erger...
Eind vorig schooljaar had onze zoon in haar week een ongeval op school. Zijn kin werd genaaid. De dag erna kloeg hij van een pijnlijke arm dus zij gaat opnieuw naar het ziekenhuis, arm gebroken in de gips. Ik veronderstelde dat ze alle papieren in orde bracht voor de schoolverzekering. Aangezien ze me ook zei dat de schoolverzekering alles in orde bracht veronderstelde ik dat ze deze facturen ook betaalde en vervolgens terug trok van de verzekering.
Maar half augustus belde ze me dat ze die ziekenhuis facturen heeft gekregen (meer dan 400€) en dat ze het geld niet had om die voor te schieten alvorens de verzekering zou terug betalen. Dus ga ik er mee akkoord om deze volledig te betalen, aangezien we het bedrag toch volledig terug zouden krijgen.
Ze geeft de facturen mee met onze zoon waarbij ik trouwens ontdek dat er al enkele vervallen zijn. Ik betaal de facturen, en stuur ze door naar de verzekering?
Nu merk ik op dat de verzekering nog steeds niet het volledige bedrag terug betaalde, enkel dat van het naaien van zijn kin (via de school zelf).
Dus bel ik naar de verzekering? Blijkbaar heeft mijn ex geen melding gemaakt dat dat letsel aan zijn arm van het zelfde ongeval was. En staat er ook niets van een pijnlijke arm in het dossier bij de eerste opname via de school zelf. Voor de verzekering kan hij de dag erna dus van de trap gevallen zijn en zo zijn arm gebroken. En betalen ze die facturen dus niet terug.
Ze stuurde daarvoor begin oktober ook een brief naar mijn ex (waar ik dus niets van wist). Ondertussen bleef ze wel vragen "en heb je je geld al terug van de verzekering"

Nu confronteerde ik haar gisteren met die brief en zei dus dat ze de helft van die facturen dus terug moet betalen aan mij. "dat is mijn probleem niet" kreeg ik als antwoord. Met andere woorden 'je kan naar je geld fluiten, ik heb je weer goed in't zak gezet'.
Het toppunt is dan nog dat mevr koos voor nabehandeling door een niet geconventioneerde arts, dat er dus ook zo goed als geen tussenkomst is van de mutualiteit, en dat het totaal plaatje me meer dan 400€ heeft gekost.
Welke stappen kan ik nu ondernemen om toch de helft van dat geld te eisen?
Ik ben haar fratsen zo beu. Telkens weer zet ze me in't zak, op administratief gebied is ze duidelijk een ramp en heeft niet de discipline om correct de helft van het kindergeld met me te delen. Dus wil ik dat de domicilie van mijn zoon bij mij komt te staan. Zodat ik in de toekomst het kindergeld ontvang, en ook alle facturen en briefwisseling,... Ik heb wel de discipline alles correct in 2 te delen, en dan weet ik ten minste dat ze me niet in het zak kan zetten. Tenzij door niet te betalen natuurlijk

Denken jullie dat ik een been heb om op te staan wanneer ik hier rond verdere stappen onderneem?