Vakantie

afriend
Topic Starter

Vakantie

#1 , 02 apr 2013 22:46

Ik heb al drie jaar een Co. Ouderschapsregeling voor onze zoon met week op,week verdeling. Elk jaar ga ik met ons nieuwe gezin twee weken op vakantie...terwijl normaal eigenlijk de week op week zou moeten doorlopen. Dit gebeurt altijd in overleg met mijn ex die er nooit een probleem van heeft gemaakt. De laatste tijd draait alles minder goed en na een kleine discussie met mijn ex dreigt ze ermee de politie te bellen als onze zoon niet op tijd terug is bij haar. Plots zegt ze dat er geen overleg is gebeurt en de politie ons zal staan opwachten als we terug komen! Wat kan ik hier aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mama2

#2 , 04 apr 2013 16:29

hem niet mee nemen ,ik had juist zelefde aan de hand voor je op vakantie gaat moet er onderling geschrijven worden op papier en getekent dat hij akkord gaat anders ishet in je nadeel en zijn voordeel

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2013 18:59

Meestal zijn in de vakantieperiode toch langere perioden voorzien.
Maar u zal het nu over Paasvakantie hebben.
Gezien geen overleg niet meenemen en vakantie beperken tot de periode die u de kinderen hebt.
Zorg wel dat u per brief/mail de nodige correspondentie hebt waaruit blijkt dat het in het verleden wel mocht en nu plots niet meer.
Indien mogelijk vermeld de redenen van weigering ook in uw brief.

Reclame

duma

#4 , 08 apr 2013 16:24

Inderdaad niet meenemen. Als er een vonnis is waarin staat dat de kinderen dan niet bij u zijn, heeft u geen recht om ze dan mee te nemen.

Als u nog correspondentie hebt over de voorbije jaren kan u wel overwegen deze '2 weken' regeling (ik neem dan aan dat het over de zomervakantie gaat?) bij vonnis te laten vastleggen. Dit is sowieso al meer courant dan een week/week, net owv de mogelijkheid tot vakantie e.d. Als u dan bovendien nog kan bewijzen dat u dit de voorbije jaren altijd zo gedaan heeft, heeft u een nog grotere kans en zal er de volgende jaren geen overleg hoéven te gebeuren.

De moeite waard zou ik zo denken. Maar enkel als u er onderling niet uitkomt.

afriend
Topic Starter

#5 , 10 apr 2013 21:28

Het gaat echt wel over de zomervakantie...correspondentie hierover bestaat niet omdat er altijd mondeling werd overeengekomen...jammer dus. Op het vonnis staat gewoon week op week, ook tijdens de vakanties. De rechtbank was toen van mening dat we er onderling wel uitkwamen aangezien er Co. Ouderschap was. Als de andere ouder plots niet meer wil communiceren word het moeilijk. Op vonnis staat niet welke week het kind waar verblijft. Onze zoon heeft ondertussen een klacht ingediend op het clb van de school omdat hij slaag krijgt van zijn mama....ik heb ondertussen een advocaat ingespannen, in de hoop dat hij een fatsoenlijke vakantieregeling kan afdwingen

Terug naar “Echtscheiding”