Mijn dochter woont na de scheiding bij mijn ex. Ik betaal al 7 jaar alimentatie en onkosten voor haar maar er is geen kontakt meer en krijg op mijn pogingen naar haar toe stank voor dank. Ze heeft vorig academiejaar (2011-2012) een Bachelor diploma behaald hetgeen een einddiploma is dus vh Hoge School type. Ze heeft me gevraagd en ik heb hiermee toegestemd om ergens anders een Master te volgen duurtijd één jaar. Eind van dit academiejaar 2012-2013 is ze voor haar theorie-vakken geslaagd maar voor de praktische eindproef niet. Gevolg geen 2de einddiploma , geen Master. Vermits dit een jaarproef is kan dit niet in september herdaan worden.
Ik stelde voor om zich in te schrijven als werkzoekende en zich ook terug in te schrijven voor een nieuw academiejaar om alsnog die eindproef in juni 2014 af te leggen maar heb vermeld dit te combineren met eventueel gevonden werk vermits zo'n eindproef niet een fulltime taak is en ze dus tijdens een job één jaartje extra inspanning moet doen. Ze heeft trouwens al een einddiploma waarmee ze aan de slag kan. Verder staat er in onze EOT vermeld dat ik verplicht ben te betalen zolang studies gevolgd worden met positief resultaat.
Mijn ex wil dat ze een lerarenopleiding volgt en hiermee de Master-eindproef combineert. Dit laatste betekent echter een volledig schooljaar betalen en nadien nog eens een wachttijd van 1 jaar vooraleer ze een eigen inkomen heeft...
Mag ik dit weigeren en mijn visie opdringen met bv een aangetekende brief?