opsluiten minderjarige

filip1968
Topic Starter

opsluiten minderjarige

#1 , 17 aug 2013 07:49

Even schetsen:Reeds 3 jaar wettelijk gescheiden maar is al die tijd miserie geweest.3 kinderen waarvan er nog twee bij mij komen om de veertien dagen van vrijdagavond tot dinsdagmorgen en helft vakanties.(oudste dochter komt reeds meer dan jaar niet meer onder druk van de moeder en nieuwe vriend.Ex ontkent nog steeds dat er iemand bij haar woont.Die persoon zijn adres staat daar dus effectief niet.Nu eind juni zegt dochter(17 jaar)dat ze ruzie heeft met haar moeder en zussen en vraagt of ze bij mij mag komen slapen.Ik zeg haar dat ze haar moeder moet verwittigen maar die dreigt met politie.Dus ik bel zelf de politie en leg situatie uit en zij sturen een ploeg ter plaatse die vaststeld dat de dochter dus vrijwillig bij mij wil blijven. natuurlijk legt ex klacht neer voor"niet naleven vonnis".laatste weekend van juni ga ik de jongere dochter halen(13 jaar).30juni moeten ze terug naar ex maar oudste is niet op tijd dus doe ik haar paar uur later naar haar moeder.Normaal zouden ze daar halve maand blijven tot 16 juli dus.Krijg echter rond 5 juli sms van haar "help mij aub, ze sluiten mij op,wil hier weg"Ik bel direct politie en ga dochter samen met hen halen.Na 3uur is ex akkoord dat ze meegaat met mij tot eind juli.31 juli komt ex dan kinderen halen, maar alleen jongste gaat mee.Oudste wil niet gaan.Wij(oudste dochter en ikzelf) zijn ondertussen verhoord op politiebureau.Nu is net volgende klacht in de bus gevallen."weigering recht op persoonlijk contact" Ik heb dus nooit geweigerd dat ze naar haar moeder zou gaan,integendeel.Ben het nu wel kotsbeu en wil dus klacht neerleggen tegen die vriend van mijn ex. Hij heeft immers mijn dochter opgesloten.Hij woont daar dus(officieel) niet.deze persoon is beroeps brandweerman en zit mij dus al 3 jaar uit te dagen.Welke klacht tegen deze persoon, en tegen mijn ex kan ik neerleggen zodat het voor hem ,zo zwaar mogelijke gevolgen zal hebben?Dat eindelijk die zever stopt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2013 14:17

Naar wet wellicht geen enkele(!)
De klacht zal opgesteld zijn op naam van de moeder, de Rechtbank zal aldus oordelen dat uw brandweerman geen betrokken partij is, hij woont er zelfs niet eens...
Maar wees gerust vroeg of laat lopen dergelijke heerschappen tegen iemand aan die hen wel kan raken...

Inmiddels kan u hem het gemakkelijkste raken door hem te negeren.
Laat de klacht tegen u rustig voor de Rechtbank komen, en eis dat dochterlief gehoord wordt.
Laten zien dat je jezelf niet uit je lood laat slaan door dergelijke kind-onvriendelijkheden, dat zal
op de Rechtbank meer indruk maken dan nu tegen windmolens te gaan vechten.
Sterkte!
Handige documenten voor Personenrecht

filip1968
Topic Starter

#3 , 18 aug 2013 15:11

Het feit dat die vriend mijn dochter heeft opgesloten, is door mijn dochter op politiebureau vastgelegd tijdens verhoor.Die agente vroeg toen of ik klacht wou neerleggen tegen deze persoon maar heb dit toen niet gedaan omdat anders mijn dochter er nog meer van langs zou krijgen als ze naar haar moeder terugging.Maar aangezien die zever van hun kant niet stopt, wil ik hen wel effe laten zien dat ik het kotsbeu ben. Het ziet ernaar uit dat mijn dochter hieraan kapot gaat en dat kan ik zeker niet laten gebeuren.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 18 aug 2013 15:29

Zolang de klacht tegen u lopende is, zullen er geen andere beslissingen genomen worden, vrees ik.
Tegen de tijd dat de klacht afgehandeld zal zijn, is dochterlief wellicht 18, meerderjarig en kan zij zelf beslissen waar zij
wilt verblijven, en tegen wie zijn klacht wilt neerleggen voor vrijheidsbelemmering of iets dergelijks.

Dat u laat zien dat u het kotsbeu bent, kan dan weer tegen u gebruikt worden.

De rechtbank gaat er heus niet aan tillen dat dochterlief als zeventienjarige zelf beslist om bij jou te komen wonen, eerder
dan te willen kapot gaan aan de huidige gang van zaken.
Daar gaat men u dus nooit voor kunnen veroordelen (zeker niet wanneer u wat vertragingen laat genereren in de procedures...)

Anders zou het zijn wanneer u het initiatief neemt, want dan gaat u immers in tegen de beoordelingen door de jeugdrechtbank, waar
u wel partij in bent, en in de fout gaat!

Zie het als een strategische en voorbedachte zet van een tegenpartij, om dochterlief het huis uit te pesten, waarmee ze twee vliegen tegelijk slaan:
de verantwoordelijkheid voor dochterlief bij u leggen, en u tevens nog een beetje sarren met hun uitdagend gedrag....
Laat u daar niet door vangen!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”