vertrekken naar buitenland - ambteliijk geschrapt

einde raad
Topic Starter

vertrekken naar buitenland - ambteliijk geschrapt

#1 , 25 jun 2013 13:06

korte situatieschets:

wettelijk gescheiden
2 kinderen volledig toegewezen aan de moeder (exclusieve hoederecht), domicilie dus ook bij de moeder
vader veroordeld bij verstek voor alimentatie kinderen en ex partner ook

moeder doet beroep aan DAVO, dossier loopt
moeder wilt het land verlaten (Australië) en er zijn concrete plannen (kinderen niet meer ingeschreven voor volgend schooljaar, apartement al verhuurd)

procedure loopt ivm herziening situatie kinderen en partneralimentatie (datum ergens eind 2013...)

procedure bij DAVO kan stopgezet worden indien moeder geen domicilie heeft in Belgie

politie geeft geen info over adres (nog wel domicilie of niet)

hoe lang duurt het tot moeder ambtelijk geschrapt zal zijn?
wat kan de vader doen om zekerheid te weten of de moeder en de kinderen al dan niet nog in het land zijn of niet?

op dit momet kan geen PV opgemaakt worden (kinderen exclusief aan de moeder toegewezen, vader geen rechten)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 25 jun 2013 14:58

neem het vonnis er eerst nog eens bij, want er kloppen enkele dingen niet helemaal vrees ik...
waarschijnlijk heeft de moeder hoofdverblijf én domicilie toegewezen gekregen.
Vader heeft nog altijd zijn ouderlijke rechten!
Want zelfs al is de vader veroordeeld voor alimentatietoestanden, heeft heeft nog steeds wettelijk CO-OUDERSCHAP.
Dat wil zeggen dat hij nog altijd met de moeder samen het ouderlijk gezag uitoefent.

einde raad
Topic Starter

#3 , 25 jun 2013 15:16

neem het vonnis er eerst nog eens bij, want er kloppen enkele dingen niet helemaal vrees ik...
waarschijnlijk heeft de moeder hoofdverblijf én domicilie toegewezen gekregen.
Vader heeft nog altijd zijn ouderlijke rechten!
Want zelfs al is de vader veroordeeld voor alimentatietoestanden, heeft heeft nog steeds wettelijk CO-OUDERSCHAP.
Dat wil zeggen dat hij nog altijd met de moeder samen het ouderlijk gezag uitoefent.

spijtig genoeg niet eylis :( :( :(
daarom dat vader procedure opgestart heeft

feit is nu dat DAVO dreigt met loonbeslag, maar indien ze geen domicilie heeft in Belgie mag DAVO niet meer tussenkomen, maar tegen dat de situatie uitgeklaard is.... :twisted: :( :( :(

als er toch loonbeslag zou gebeuren, hoe veel mag de vader overhouden van zijn loon?
status vader momenteel is: alleenstaande

Reclame

webmaster
Beheerder

#4 , 09 aug 2013 14:00

Alle begrip voor de emoties die dit topic kan opwekken, maar ze hier ventileren help vraagsteller niet vooruit.

lucgescheiden

#5 , 21 aug 2013 22:26

Mss kan u zich met deze vraag beter eens tot uw vakbond richten(?)
Zij hebben wellicht zicht op: hoe dit alles fiscaal werd geregeld; b.v. bent u fiscaal nog gezinshoofd, ja of neen.

Anderzijds is het zo dat het openbaar ministerie, juridisch perfect kan ingrijpen op een situatie waarbij
een op til zijnde misdaad wordt aabgetoond, zeker daar de bescherming van de kinderen en hun belangen, voor hen dient te primeren....
Handige documenten voor Personenrecht

einde raad
Topic Starter

#6 , 22 aug 2013 08:43

Ondertussen heeft de gemeente mij bevestigd dat de procedure van ambtelijke schrapping reeds opgestart is (op vraag van verhuurder apartement waar ex verbleef).

Iemand enig idee hoe lang zo een procedure kan lopen?

Als mijn advocate nu een attest van woonst zou opvragen voor mijn ex, zou dat iets uithalen? (als ze nergens anders ingeschreven is, zou ze nu al als zonder domicilie genoteerd staan?)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 aug 2013 12:56

Duurt enkele maanden ... gemeente moet na twee maanden terug laten controleren.

MAAR zal verhuizen naar buitenland.... heeft de dame aan gemeente haar adreswijziging niet opgegeven... gebeurd meestal wel.

In het ander geval staat ze voorstel schrapping.

exclusief hoederecht..... van wanneer dateert dat vonnis? 2006 of vroeger?
vader uit ouderlijke macht ontzet dan?
Appartement al verhuurd dus woont er (al) iemand anders en is ze niet meer in België?

einde raad
Topic Starter

#8 , 22 aug 2013 13:16

Ik weet niet of ze haar adreswijziging opgegeven heeft of niet, ik krijg geen informatie (privacy wet)

exclusieve hoederecht, ja, zo staat het in het vonnis, vonnis van juni 2012, rechtbank Leuven
of ik omzet ben van mijn ouderlijk macht weet ik niet, zo staat het in ieder geval niet in het vonnis
vonnis is gebaseerd op het feit dat ik toen geen domicilie had, ze konden mij dus niet vinden (ex wist wel goed genoeg waar ik verbleef want we hadden contact, maar heeft mij zelf niet gezegd dat ze de scheiding ingezet heeft)

einde raad
Topic Starter

#9 , 22 aug 2013 13:20

Of ze nog in Belgie is of niet, weet ik niet, gsm werkt niet meer, die van de kinderen ook niet meer. Ben aan de deur geweest, niemand deed open, buren bevestigen dat ze gezegd heeft dat ze eerst op vakantie ging en daarna ging emigreren (volgens haar advocate zou ze na haar vakantie gewoon terugkeren, maar waar terug? kinderen zijn niet ingeschreven op school, haar advocate valt nu ook achterover van de informatie die bijgekomen is sinds ik terug domicilie heb en dus mijn verhaal kan doen...)

mij gaat het vooral over de domicilie want zolang ze niet geschrapt is, blijf ik achtervolgd worden door DAVO

mava105

#10 , 22 aug 2013 15:05

moeder wilt het land verlaten (Australië) en er zijn concrete plannen (kinderen niet meer ingeschreven voor volgend schooljaar, apartement al verhuurd)
Australië kom je niet zomaar binnen, zeker niet om er permanent te verblijven, en er mogelijks te werken.
Informeer eens op de Australische ambassade. Mogelijks weten ze daar iets van haar plannen.

einde raad
Topic Starter

#11 , 23 aug 2013 11:33

zouden ze die informatie ook vrijgeven?

Franciscus

#12 , 23 aug 2013 12:23

Om te beginnen verzet aantekenen tegen het verstek vonnis....
Bijkomend is hoe komt het dat u toen geen officieel adres had.

Omdat u naar uw ex een AS wil sturen aan de gemeente met vonnis in de hand haar huidige adres vragen....

Exclusief hoederecht? had u dan geen bezoekrecht....
Heel raar in een vonnis van 2012...

Mogelijk kan uw advocaat of politie wel info bekomen van ambassade.

einde raad
Topic Starter

#13 , 23 aug 2013 12:42

Om te beginnen verzet aantekenen tegen het verstek vonnis....
Bijkomend is hoe komt het dat u toen geen officieel adres had.

Omdat u naar uw ex een AS wil sturen aan de gemeente met vonnis in de hand haar huidige adres vragen....

Exclusief hoederecht? had u dan geen bezoekrecht....
Heel raar in een vonnis van 2012...

Mogelijk kan uw advocaat of politie wel info bekomen van ambassade.

Ja, alles heel raar en toch heb ik het zwart op wit :evil:
het wordt mij overal gezegd dat mijn ex kan en mag doen wat ze wilt met de kinderen gezien ze het exclusieve hoederecht heeft

Terug naar “Echtscheiding”