gevolgen handeling kind t.o.v. nieuwe zaak

jef80
Topic Starter

gevolgen handeling kind t.o.v. nieuwe zaak

#1 , 15 sep 2013 18:29

Hallo,

Volgens het oude vonnis waren de verblijfsregeling, de verdeling van de uitzonderlijke kosten, verdeling van het kindergeld en het fiscaal voordeel 50-50. Onze dochter was gedomicilieerd bij haar moeder.
In praktijk verbleef onze 16 jarige dochter sedert 4 jaar (vanaf middelbare studies) min of meer volledig bij mij (woonafstand tussen moeder en vader is +/- 70km) en werd ze slechts sporadisch door haar moeder gehaald. Hierdoor had ik onze dochter haar domicilie bij mij geplaatst (tot slot van rekening woonde ze feitelijk bij mij en liep ze school daar waar ik woonde), genoot ik van het ganse kindergeld en fiscale voordeel. De kosten werden niet meer gelijk verdeeld en begon ik steeds meer en meer op te draaien voor de uitzonderlijke kosten. Alle kledij werd steeds door mezelf betaald.

Volgende week komt mijn zaak voor m.b.t. het herzien van een oud vonnis aangaande verblijf, verdeling van de kosten, ... over onze 16 jarige dochter. Deze zaak heeft als doel het oude vonnis te actualiseren aan de nieuwe situatie + het bekomen van alimentatie, daar ik een alleenverdiener ben.

Dit weekend heeft onze dochter een stommiteit begaan, ze heeft een nacht moeten spenderen in het hospitaal t.g.v. alcoholintoxicatie (2,8 promille). Op een festival heeft ze zich op slechts enkele uren tijd letterlijk "tegen de grond gezopen", waardoor zij en 2 vriendinnen werden afgevoerd met de ambulance. Voordien had ik ze naar haar vriendinnen gebracht. De vader van één van haar vriendinnen zou hen wegbrengen en gaan halen, bovendien zouden ze bij elkaar blijven slapen. Ikzelf zou haar vandaag gaan halen bij haar vriendinnen, zodoende ze zou thuis geraken. Jammer genoeg is het nooit zover kunnen komen! Om dit verhaal nog erger te maken heb ik mijn gsm niet horen afgaan toen de politie/kliniek telefoneerden. Ik kwam dit slechts te weten van haar moeder die n.b. toen al in de kliniek aanwezig was.

Ben ik als ouder in de fout geweest? Ik handelde in de wetenschap dat 1e een ouder haar zou brengen, 2e een ouder haar zou halen, 3e ze zou blijven slapen bij een vriendin, 4e ik zou haar vandaag gaan afhalen.
Gaat deze eenmalige gebeurtenis negatieve gevolgen hebben voor het verloop van de komende zaak? Tot slot van rekening had dit ook kunnen gebeuren als onze dochter bij haar moeder zou geweest zijn.
Kan de moeder dit tegen mij gebruiken om de dochter terug bij haar te krijgen? Waardoor deze zaak volledig anders zou kunnen uitdraaien of er binnenkort een nieuwe zaak is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 15 sep 2013 19:28

Ik denk dat je hoogstens op uwe donder zal krijgen over het feit dat je niet bereikbaar was toen je dochter elders ging logeren...niet meer niet minder en denk dat het schuldgevoel dat je wrs nu al hebt je ook wel zal doen nadenken de volgende keer.... Maar een rechter en zeker een jeugdrechter weet ook wel wat pubers van die leeftijd al eens kunnen uitsteken...en als dit maar een eerste keer was zou ik me geen zorgen gaan maken hoor...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”