Bi-locatieregeling als papa

Julo
Topic Starter

Bi-locatieregeling als papa

#1 , 16 okt 2013 22:40

Hallo

Even mijn situatie schetsen: vorig jaar ben ik opnieuw vrijgezel geworden nadat ik heb ontdekt dat mijn vrouw me al een tijdje bedroog terwijl ze zwanger was van mij. We waren dus al uit elkaar drie maanden voor de geboortedatum van mijn zoontje.

Om zonder rechtbank (ik had geen geld...) te kunnen scheiden heeft ze me het mes op de keel gezet en me doen tekenen dat ik mijn zoontje pas na drie maanden 's nachts bij mij mocht houden. Vanaf dan wou ze opbouwend werken tot we tot een week/week regeling konden komen. Sinds april dit jaar is hij op maandag en woensdagnacht bij me en het weekend en woensdagnamiddag om de twee weken. Dit terwijl ik elke week de woensdag- en een andere namiddag thuis ben. Ik sta namelijk in het onderwijs. Ook in de vakantie gunt ze me niet meer tijd met hem.

Nu hij 1 jaar is geworden stelde ik voor om over te gaan tot volledig week/week systeem gezien ik al heb bewezen dat ik wel degelijk goed voor mijn vriendje zorg. Als antwoord kreeg ik gewoon 'vergeet het'. En daarmee moet ik het doen. Ze neemt alle beslissingen alleen, doet haar goesting. Ik mag slechts 1 keer op een jaar een weekje weg met mijn zoontje, zij doet haar goesting.

Nu vraag ik me af wat de kans zou zijn dat ik via een rechtszaak wel tot een week/week regeling zou kunnen komen terwijl zij dat niet wil. En wat kost dat ongeveer?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 17 okt 2013 07:51

Kosten zal afhangen van je advocaat en van hoelang het 'spel' zal duren. Als ze echt wil tegenwerken, kan ze het namelijk nogal rekken.

Hier (mijn man) week/week verkregen over een kindje van 5 maanden, dus het kan zéker.
Sowieso zal de rechtbank, als ze de week/week niet onmiddellijk uitspreken, gaan voor de opbouwende regeling naar week/week, tenzij er tegenindicaties zijn om dat niet te doen.
Wonen jullie ver van elkaar?

defoo

#3 , 17 okt 2013 08:49

Ik zou zeker gaan voor week/week en ik denk dat de kans om dat te halen zeer groot is.
Zonder advocaat zal het blijkbaar niet lukken bij jou. De kosten kunnen meevallen maar veel hangt inderdaad af van de tegenpartij en vooral van haar advocaat.
Bij mij was de tegenpartij bijzonder lastig, ondanks mijn opbouwende houding. De regeling met mijn zoontje werd via de rechtbank geleidelijk uitgebreid en nu komt hij de helft van de tijd.
Laatst gewijzigd door defoo op 17 okt 2013 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Julo
Topic Starter

#4 , 17 okt 2013 08:50

Wij wonen op drie kilometer van elkaar in dezelfde stad. Crèche ligt op 5 minuten rijden voor mij, op 1 minuut voor haar.

Julo
Topic Starter

#5 , 17 okt 2013 08:51

Ik ben toch niet verplicht om een advocaat te nemen? Ik heb nooit misstappen begaan ofzo dus zie ik geen reden waarom ik mezelf niet zou kunnen verdedigen... De feiten zijn wat ze zijn...

Loe

#6 , 17 okt 2013 11:46

Julo,

Hét kan zeker, maar zal enige tijd & geld kosten.

Ik had twee jaar geleden ook de fout gemaakt om niet meteen voor week/week te gaan.
Er is toen wel mondeling gewag gemaakt van dat op 'termijn' te doen. Maar in het voorlopige akkoord stond een andere regeling.

Toen ik dus ook aan de 'ex' vroeg om week/week was het ook meteen NEE.

Ik heb dan meteen via kortgeding (scheiding was nog niet uitgesproken), een wijziging gevraagd.

En god zij dank is dat gelukt.

Wij wonen ook slechts 5km van elkaar en de school is ook dichtbij voor beide.

Een goede advocaat is toch wel een must. Het kost wel iets, maar dat is het zeker waard.
Ik heb in het begin ook gehandeld zonder advocaat, en het heeft me meer tijd en moeite gekost om dat recht te zetten, dan meteen korte metten mee te maken.

Suc6

duma

#7 , 17 okt 2013 12:07

Goede raad: neem een advocaat!

defoo

#8 , 17 okt 2013 13:22

Een advocaat kost geld maar bespaart u een hoop narigheden (tijdens en achteraf).

Denk ook aan het financieel voordeel dat u mogelijks verwerft indien u bijvoorbeeld de helft van het belastingvoordeel kunt ontvangen of de de helft van de kinderbijslag (studietoelagen, enz.) kunt krijgen.

Terug naar “Echtscheiding”