Hallo
Even mijn situatie schetsen: vorig jaar ben ik opnieuw vrijgezel geworden nadat ik heb ontdekt dat mijn vrouw me al een tijdje bedroog terwijl ze zwanger was van mij. We waren dus al uit elkaar drie maanden voor de geboortedatum van mijn zoontje.
Om zonder rechtbank (ik had geen geld...) te kunnen scheiden heeft ze me het mes op de keel gezet en me doen tekenen dat ik mijn zoontje pas na drie maanden 's nachts bij mij mocht houden. Vanaf dan wou ze opbouwend werken tot we tot een week/week regeling konden komen. Sinds april dit jaar is hij op maandag en woensdagnacht bij me en het weekend en woensdagnamiddag om de twee weken. Dit terwijl ik elke week de woensdag- en een andere namiddag thuis ben. Ik sta namelijk in het onderwijs. Ook in de vakantie gunt ze me niet meer tijd met hem.
Nu hij 1 jaar is geworden stelde ik voor om over te gaan tot volledig week/week systeem gezien ik al heb bewezen dat ik wel degelijk goed voor mijn vriendje zorg. Als antwoord kreeg ik gewoon 'vergeet het'. En daarmee moet ik het doen. Ze neemt alle beslissingen alleen, doet haar goesting. Ik mag slechts 1 keer op een jaar een weekje weg met mijn zoontje, zij doet haar goesting.
Nu vraag ik me af wat de kans zou zijn dat ik via een rechtszaak wel tot een week/week regeling zou kunnen komen terwijl zij dat niet wil. En wat kost dat ongeveer?
Alvast bedankt