vraagje

jurgen667
Topic Starter

vraagje

#1 , 29 nov 2013 21:57

.
Laatst gewijzigd door jurgen667 op 30 dec 2013 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zijn gat verbrand, mag blij zijn dat hij niet andersom staat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 dec 2013 00:14

Wat uw notaris opgemaakt heeft is een zware fout, aangezien hij daarmee meewerkt aan domiciliefraude. Daarnaast kan iemand die ergens gedomicilieerd staat niet de toegang ontzegt worden, dus dat document is juridische onzin.

Wat de rest betrefd:
-Woonbonus zal correct zijn, waarschijnlijk had u klein beschrijf, en u bent verantwoordelijk voor de helft van de boete.
-Saldo notaris? Voor wat juist?
-Verlies kindergeld? Heeft u dit ontvangen? Hoe is de regeling voor de kinderen juist over het kindergeld, alimentatie, en extra kosten?
-Idem.
-U heeft teveel aangerekend in uw belastingen, en dat zou u aan haar moeten betalen? Toch iets meer uitleg nodig hier.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2013 00:40

Domiciliefraude is correctioneel vervolgbaar.

Reclame

jurgen667
Topic Starter

#4 , 02 dec 2013 10:09

Ik betaal maandelijks het 150€ alimentatie, + bijkomende kosten (school, dokter) kindergeld komt gewoon op haar rekening.
Ex beweert dat ze verminderd kindergeld had omdat mijn adres bij haar ( zij en haar vriend) is blijven staan.

Als zij het huis overneemt moet zij toch de notaris kosten betalen? Daar wil ze de helft van terug.

De bank heeft al van sinds we het huis gekocht hadden mijn belastingen ingevuld, ik denk dan ook dat de bank een maand teveel alimentatie heeft ingegeven.

Turaki

#5 , 02 dec 2013 10:26

-Ik dacht dat het kindergeld vastlag, en dat het niet uitmaakt hoeveel volwassenen er "woonden" bij het kind. In AS antwoorden, en bewijs vragen van verlies.
-Notariskosten zijn bij overname van uw deel inderdaad voor haar. Wijs haar hier ook op in hetzelfde AS.
-Ik begrijp nog steeds niet wat een foute belastingaangifte van u haar enig financieel nadeel kan opleveren. De enige die hierbij geld van u kunnen eisen (indien van toepassing), zijn de belastingen.

de reden

#6 , 02 dec 2013 10:31

ik denk dat haar raadsman nog vergeten is om huishuur te vragen

staat er in die overeenkomst geen clausule dat ze afziet van verdere procedures tegen u
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

jurgen667
Topic Starter

#7 , 02 dec 2013 10:34

Ik ben akkoord dat ik belastingvoordeel heb gehad door de lening, en dat wil ik gerust betalen. Maar zoals u aangeeft, kindergeld ligt volgens mij toch ook vast...... Ik snap niet dat haar advocaat mij dit aanrekent, waarschijnlijk om het onderste uit de kast te halen in de hoop dat ik betaal zonder morren.....

Er staat nergens op papier dat ik tussen de notaris kosten zou komen.......

Wat is nu het beste? Ook advocaat nemen en naar de rechtbank gaan en dit aanvechten,

de reden

#8 , 02 dec 2013 10:37

-Ik dacht dat het kindergeld vastlag, en dat het niet uitmaakt hoeveel volwassenen er "woonden" bij het kind. In AS antwoorden, en bewijs vragen van verlies.
-Notariskosten zijn bij overname van uw deel inderdaad voor haar. Wijs haar hier ook op in hetzelfde AS.
-Ik begrijp nog steeds niet wat een foute belastingaangifte van u haar enig financieel nadeel kan opleveren. De enige die hierbij geld van u kunnen eisen (indien van toepassing), zijn de belastingen.
zal gaan om verhoogd kindergeld , is normaal voor lage inkomens maar dan krijg je de lening niet
dus krijg je de vraag staat hij nog borg voor de lening ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

jurgen667
Topic Starter

#9 , 02 dec 2013 10:40

Nee, ik ben volledig van de lening af. Mijn ex en haar vriend hebben de lening volledig op hun genomen en ik ben volledig uitgeschreven.

jurgen667
Topic Starter

#10 , 02 dec 2013 10:43

Hetgeen ik wel weet is dat de nieuwe vriend ( haar man intussen, ze zijn intussen getrouwd) meer verdiend dan ik ......... heeft ze al ettelijke keren vermeld...

de reden

#11 , 02 dec 2013 10:56

Nee, ik ben volledig van de lening af. Mijn ex en haar vriend hebben de lening volledig op hun genomen en ik ben volledig uitgeschreven.
ga eens met gans je dossier naar een gratis zitdag van de orde van advocaten , google eens voor de plaats in je buurt
en contacteer de notaris eens of er geen clausule in de overeenkomst staat dat zij afziet van dergelijke procedures tegenover u

het ging om meer dan 6 maanden dus was je daar een spookinwoner , theoretisch gezien geld de plaats waar je 6 maanden + 1 dag echt woonde als hoofdverblijfplaats , maar dat zal je moeten overlaten aan een raadsman of dit aanvoeren wel verstandig is

Turaki

#12 , 02 dec 2013 11:01

Hetgeen ik wel weet is dat de nieuwe vriend ( haar man intussen, ze zijn intussen getrouwd) meer verdiend dan ik ......... heeft ze al ettelijke keren vermeld...
Maakt niet uit, bij feitelijke samenwoning wordt er geen rekening gehouden met de partner.

Verlies van kinderbijslag is een gevolg van het document dat zij ook mee getekend heeft, en bijgevolg is dit haar eigen verantwoordelijkheid. Wil wel eens zien wat een rechter hierover zou zeggen...

jurgen667
Topic Starter

#13 , 02 dec 2013 11:08

Ok, Dus aanvechten in de rechtbank.

Kan haar advocaat mij zomaar dingen aansmeren waarvan ze weten dat dit niet klopt?

Is het dan echt zo dat ze de rechter ( bij manier van spreken) kunnen wijsmaken wat ze willen? of nemen ze gewoon een risico en hopen ze dat ik gewoon betaal en zwijg......

jurgen667
Topic Starter

#14 , 04 okt 2015 10:39

...

Terug naar “Echtscheiding”