Ik ben nu ruim 10 maanden uit elkaar en nog steeds zijn er geen concrete afspraken gemaakt omtrent de regeling voor de kinderen.
We woonden feitelijk samen en hebben 2 kinderen. Tijdens onze relatie zijn er altijd discussies geweest over de vrijetijdsbesteding van de kinderen. Voor mijn ex zijn de kosten die aan de vrijetijdsbesteding uitgegeven worden van ondergeschikt belang. Ze gaf hier dan ook ontzettend veel geld aan uit zonder onderling overleg. Als ik dan de discussie wou aangaan dat ze overdreef snoerde ze mij de mond door te zeggen dat ze een deel betaald had met geld van haar eigen spaarrekening of met de hulp van haar ouders.
Nu we uit elkaar zijn wilt ze natuurlijk dat ik de helft van die activiteiten mee betaal. En ze wilt zelfs nog meer uitgeven. Het gaat hier om activiteiten die oplopen tot 4 à 6 keer per week een uur voor mijn 2 kinderen. Vaak vallen deze activiteiten ook niet samen waardoor je gemakkelijk 8 tot 10 uur per week naar activiteiten moet. Ik vind dat dit allemaal een beetje veel wordt en dat de kinderen te weinig tijd overhouden voor schoolwerk. Ook de kosten vind ik veel te duur. Op jaarbasis komen deze kosten uit op meer dan €4000 voor 2 kinderen.
Kinderen hebben nood aan activiteiten zoals dans, sport, muziek, ... maar er moet wel ergens een evenwicht gevonden worden tussen wat haalbaar is icm school en ook de kosten moeten betaalbaar blijven.
Zijn er richtlijnen over wat een redelijke kostprijs is voor vrijetijdsbesteding? Hoe kan ik ervoor zorgen dat er ook eindelijk eens naar mij geluisterd wordt? Ik zou graag ook wat tijd kunnen doorbrengen met mijn kinderen ipv steeds van de ene activiteit naar de andere te rijden.