#10 , 14 aug 2014 20:58
ik ben nog steeds in de vereffening-verdeling en dit sedert 5 jaar. Sinds de inleiding van de echtscheiding heb ik laten weten en is ook genoteerd in de vonnissen dat ik de woning wil inkopen. De woning is gerechterlijk geschat met bindendheid voor beide partijen. Verschillende bezoeken bij de notaris , telkenmale wordt ik teruggefloten. Ex-man gaat namelijk niet akkoord met de gerechtelijke geschatte waarde van de huis. Hij heeft op eigen houtje een landmeter aangesteld om de waarde van de woning te laten schatten vanop de straat, gevolg huis wordt hoger geschat.
Hekelpunt is dat die waarde nu hoger ligt dan de gerechtelijke schatting. Ik mag van hem de woning onmiddellijk overnemen ALS ik een hogere prijs betaal (landmeterschatting) een geindexeerde woningvergoeding betaal en hij niet tussenkomt in de kosten die gemaakt werden om de woning in een dergelijke staat te houden.
Dit betekent dat hij de gerechtelijke schatting, die hij ook wou in den beginne, gewoon naast zich neerlegt en zijn zin wil bekomen.
Kan dit zomaar ? Notaris blijft lam zitten als we samen komen. De woonvergoeding blijft oplopen en ik dien mijn ex (die wel werkt en een normaal maandloon ontvangt) onderhoudsgeld te betalen , zolang het onroerend goed niet is geregeld (zij willen hiermede dan zien wie de behoeftigde partij is) ;
kunnen dergelijke toestanden in het jaar 2014 nog ?
Heeft er iemand raad ?
Ik zie mijn kosten oplopen, de huis komt in het verval, ex die heimelijk in zijn duimpje zit te lachen, een notaris die hier naar mijn gevoel geen stop achterzet ? Slapeloze nachten .....