ziekte moeder bij co-ouderschap

forumalex
Topic Starter

ziekte moeder bij co-ouderschap

#1 , 18 jan 2015 21:18

ik ben een moeder van 2 kinderen 4 jaar en 3 jaar oud ik ben al 3,5 jaar met mijn vriend uit elkaar
in september is er een week-week regeling door de rechtbank opgelegt van start gegaan
wij kunnen na 3,5 jaar spijtig genoeg nog altijd niet met elkaar praten. hij blijft mij voor van alles en nog wat voor de rechter dagen
nu is er vorige week na een epilepcieaanval bij mij een hersentumor vast gesteld,die zeker moet behandeld worden
ik heb intussen al 2 jaar een nieuwe vriend waarmee ik een goede vast huisgezin mee vorm , ik heb ook nog ouders die mij een de kinderen goed kunnen opvangen
dus voor opvang in mijn week is geen probleem als het met mij tijdelijk wat moelijker zou gaan
nu was mijn vraag als ik tegen mijn ex vriend zou vertellen dat ik ziek ben kan hij dan mijn kinderen afnemen of is de opvang van mijn nieuwe vriend en ouders genoeg
hij zou het zeker niet nalaten om naar de rechtbank te gaan indien hij mij hiermee zou kunnen treffen
is dit mogelijk?
moet ik hem juist vertellen wat ik heb,of is het voldoende dat ik zeg dat ik ziek ben?
wat met de kinderen als ik sterf,kunnen mijn nieuwe man en ouders de week-week regeling voortzetten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2015 23:11

Huwen met nieuwe vriend.
Kleine adoptie.
Grootouders hebben zeker rechten.
Wie moet kinderen halen en brengen?

forumalex
Topic Starter

#3 , 19 jan 2015 10:44

wissel gebeurt aan school was onmogelijk om elkaar te zien
dus als ik het goed begrijp als ik huw met mijn nieuwe vriend kan hij de kinderen adopteren voor mijn week als ik er niet meer ben maar moet mijn ex niet akkoord gaan met de adoptie een hoeveel tijd neemt zoiets in beslag
hoeveel dagen kunnen mijn ouders krijgen?
maar kan mijn ex de kinderen als hij weet dat ik ziek ben al op eisen om mij zogezegd rust te gunnen

Reclame

Mariette

#4 , 19 jan 2015 12:46

Tijdens uw week is het uw verantwoordelijkheid om voor de opvang van uw kinderen te zorgen, net zoals het de verantwoordelijkheid van hun vader is om tijdens zijn week voor opvang te zorgen.

Het is niet omdat U ziek bent dat U geen recht meer zou hebben om de kinderen bij U te hebben.

Persoonlijk vind ik die adoptie door uw huidige vriend geen goede oplossing. Jullie kennen elkaar twee jaar en zouden normaal ook niet gehuwd zijn. Stel dat jij overlijdt, dan denk ik niet dat hij voor de rest van zijn leven voor uw kinderen zal willen zorgen. Beter zou ik ervoor ijveren dat uw ouders de mogelijkheid hebben om voor de kinderen te zorgen.

forumalex
Topic Starter

#5 , 19 jan 2015 14:07

ok misschien zou ik met mijn nieuwe vriend nog niet direct getrouwd zijn en als ik er niet meer zou zijn moet hij inderdaad kunnen verder gaan met zijn leven
maar wij dachten dat als ik trouw dat hij dan meer aanspraak zou kunnen hebben over de kinderen en dit dan achteraf samen met mijn ouders regelen
ik zou ook al trouwen voor het finacele aspect
als ik er niet meer ben gaat al mijn vermogen naar de kinderen maar dan mag mijn ex vriend dit beheren tot ze 18 jaar zijn daartegen is dit allemaal op
ik zelf heb mijn vader verloren op mijn 12 jaar als mijn moeder van slechte wil had geweest was er voor mij nu niets meer over
om te voorkomen dat hij alles opfeest (wat hij zeker zal doen)zou ik willen trouwen zodat mijn nieuwe vriend dit als een goede huisvader zou beheren voor mijn kinderen later
het gaat hier niet enkel over geld maar ook over aandelen in vennootschappen en bvba's
maar geld is maar geld het gaat hier vooral over het naleven van de week-week regeling of dat hij mij dit kan afnemen als hij naar de rechtbank stapt en zegt dat ik niet meer bekwaam ben om zelf voor mijn kinderen te zorgen zo lang ik ziek ben of erna???

Mariette

#6 , 19 jan 2015 14:53

Toen mijn kinderen minderjarig waren en ik gescheiden van hun vader, heb ik een testament laten opmaken waarin gestipuleerd werd dat mijn broer de volledige erfenis die ze van mij hadden ontvangen zou beheren tot ze 25 jaar waren. Volgens de notaris was dat perfect mogelijk. Ik had ook laten stipuleren dat hun vader nooit in mijn (eigendom) woning zou kunnen verblijven, ook niet als de kinderen bij hem woonden.

forumalex
Topic Starter

#7 , 19 jan 2015 14:58

bedankt ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met mijn notaris en mijn advocaat

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jan 2015 21:01

Ooit bij vrienden ...al wel wat jaartjes geleden 1994 - vriendin (onderneemster) vertelde dat ze de avond daarvoor een zwaar ongeval hadden gehad - gelukkig alles goed meegevallen wel veel schaafwonden en blauwe plekken was een stevige wagen. Deze was wel totaal verlies. Inzittenden zij - haar vriend en hun zoontje van één jaar.
Vroeg zich af wat er met haar firma's zou gebeuren als zij zou gestorven zijn bij ongeval.
Heb haar toen gezegd dat alles naar zoon zou gaan ...maar stel dat zoon ook overlijdt dan alles naar vader ... en als die daarna ook zou overlijden alles naar haar schoonmoeder ( waar ze totaal niet mee overeenkwam)...de dag daarna is ze naar advocaat en notaris gegaan om DAT zeker te vermijden.

forumalex
Topic Starter

#9 , 20 jan 2015 18:41

notaris geweest vruchtgebruik word bij overlijden van al mijn eigendomen met testament op mijn moeder gezet zodat de kinderen enkel naakte eigendom krijgen zodat expartner niets kan doen met geld en eigendomen van mijn kinderen
wat franciscus zegt ga ik ook eens navragen wat dit is nog een stap verder
advocaat ben ik nog niet geweest gaat zo snel niet heb mail gestuurt met vraag of hij als hij naar rechtbank gaat nu als ik ziek ben de kinderen in mijn week al kan opeisen en of er een mogelijk is bij overlijden dat mijn familie de kinderen toch iets meer kunnen zien met nu al iets te regelen (huwen met nieuwe partner??)

forumalex
Topic Starter

#10 , 13 aug 2015 00:43

ben bij advocaat geweest er word een maadschap opgericht (trust) waar al mijn eigendommen en vennootschappen worden ingestoken zodat mijn moeder dit kan beheren tot mijn kinderen 28 jaar zijn .
moet wel zeer goed over nagedacht worden wat je er allemaal insteekt want eens het is opgericht dan je dit niet meer ongedaan maken voor de kinderen 28 jaar zijn

Terug naar “Echtscheiding”