#13 , 16 feb 2015 15:37
Dat was tof deze morgen. Vorige vrijdag om 17u een aangetekende brief dat ik voor de familierechtbank moest verschijnen voor de eerste maal, vandaag om 9u00. Zijn dit gekende praktijken van advocaten? Ik snap niet dat een rechter zoiets kan toelaten? Ik had in het weekend toch geen enkele kans om zelf een advocaat te contacteren en te overleggen?
Gelukkig via via een advocaat kunnen contacteren die om uitstel kon vragen, maar ja, ik stond daar wel schoon zonder advocaat. Stel nu dat ik geen uitstel kon vragen? Dan was het toch genoeg voor mij om te zeggen dat ik niet akkoord ging met de omgangsregeling? Of moest ik dat gaan aantonen of staven?
Want als dat nu de manier van de advocaat van de tegenpartij was om mij onder druk te zetten, dan weet ik nog niet wat ze allemaal uit hun hoed durven toveren? Ik kan het gewoon niet begrijpen dat haar advocaat haar kan overtuigen dat de regeling die zij wenst, weekenddag 10-18 zonder vakanties, dat ze hier veel kans op gaat krijgen dat toegewezen te krijgen. Ja, ik ben gokverslaafd (een maand clean nu), ik heb vroeger gelogen, maar ik heb mijn kinderen nooit iets tekort gedaan, en ik zou ook niet weten welke argumenten ze hier voor zouden aanhalen? Ze zullen natuurlijk vanalles gaan aanhalen (hobby's, werk, aandacht). Maar echt harde bewijzen van verwaarlozing, misbruik zijn er gewoon niet.
Ik snap het gewoon niet? Ik weet dat ik de oorzaak ben van de scheiding, maar wat ik ook zeg of wil bemiddelen voor een opbouwende regeling, draait uit op een sisser.