onderhoudsgeld vrouw

wimpie11
Topic Starter

onderhoudsgeld vrouw

#1 , 29 mar 2015 20:05

wij zijn 18 jaar gehuwd en men vrouw is me ontrouw geweest . Ik heb daar bewijzen van alsook een verklaring van haar op tape. Zij werkt 4/5 sinds 1 maand en ik denk dat ze wil onderhoudsgeld eisen voor haar. Zij verdient 1200 euro? Kan zij dit doen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 30 mar 2015 11:40

Onderhoudsgeld voor een ex-partner wordt nog maar zeer zelden toegekend en een voorwaarde is dat er een grote kloof is tussen de inkomsten van man en vrouw.
Het feit dat je vrouw je bedrogen heeft, kan daarbij in je voordeel spelen.
Echtscheiding met schuld bestaat niet meer, dus op zich maakt het de rechter niet meer uit waarom je uit elkaar gaat, met uitzondering van overspel.
Als je dat dus kan bewijzen, kan de rechter dat aanzien als een grove fout van mevrouw en daardoor beslissen het onderhoudsgeld niet toe te kennen?

Maar het dus dus ook belangrijk om te weten hoeveel u verdient e.d. om daarover meer te kunnen zeggen ...

eylis

#3 , 30 mar 2015 19:26

en de vraag is waarom werkt uw vrouw 4/5e, was dit haart eigen keuze om het gewoon wat comfortabeler aan te doen? Of is het de werkgever die dit besist heeft. Als ze het vrijwilig gekozen heeft voor de fun is dat een argument minder om partneralimentatie toe te staan.

Reclame

j.demoor

#4 , 31 mar 2015 10:39

“Art.223. Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt, beveelt de familierechtbank, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende maatregelen, volgens het bepaalde in de artikelen 1253ter/4 tot 1253ter/6 van het Gerechtelijk Wetboek. Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.1253ter/4. § 1. Wanneer spoedeisendheid wordt aangevoerd, doet de familierechtbank uitspraak in kort geding. Zonder spoedeisendheid en behoudens toepassing van artikel 1043 verwijst de rechter de zaak naar een gewone zitting. § 2. Worden geacht spoedeisend te zijn en kunnen worden ingeleid bij tegensprekelijk verzoekschrift, dagvaarding of gezamenlijk verzoekschrift, de zaken met betrekking tot :...4° de onderhoudsverplichtingen;...In de andere gevallen heeft de inleidende zitting plaats uiterlijk binnen vijftien dagen na de neerlegging van het verzoekschrift ter griffie...”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wimpie11
Topic Starter

#5 , 05 apr 2015 23:30

we zitten in een echtscheidingsprocedure, zij heeft overspel gespeeld , ik kan dit enkel bewijzen door een zelfopgenomen tape waarop ze sex hebben ,alsook een opgenomen tape waarop ze bekent dat ze overspel pleegt. Nu heeft zij een kortgeding aangespannen voor mij en wil ze ook onderhoudsgeld voor haar. Mijn advocaat zegt dat die opgenomen tape geen bewijs is en dat ik waarschijnlijk zal moeten betalen. Kan dit zo maar??

wimpie11
Topic Starter

#6 , 05 apr 2015 23:43

ik werk full-time en verdien e kleine 1900 euro. Zij kan toch ook full-time gaan werken??? ik heb enkel een opgenomen tape waarop ze sex hebben ,alsook een tape opgenomen waarop ze haar overspel bekent ,alleen volgens mijn advocaat nie bruikbaar omdat zij niet op de hoogte was dat het werd opgenomen. Kan dit zomaar in Belgie???

roharro

#7 , 06 apr 2015 00:09

ik werk full-time en verdien e kleine 1900 euro. Zij kan toch ook full-time gaan werken??? ik heb enkel een opgenomen tape waarop ze sex hebben ,alsook een tape opgenomen waarop ze haar overspel bekent ,alleen volgens mijn advocaat nie bruikbaar omdat zij niet op de hoogte was dat het werd opgenomen. Kan dit zomaar in Belgie???
Minstens één van de aanwezigen moet zijn toestemming geven voor de opname.
Vermoedelijk was u daar niet aanwezig en hebben "de daders" geen toestemming gegeven voor de opbame.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro

#8 , 06 apr 2015 00:12

Heeft die vrouw wel werk?
Hoe gaat ze haar huur betalen aan die rechter?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV

#9 , 07 apr 2015 08:25

tape = video, geluidsopname, ...? Was de bekenning dat ze overspel pleegde een gesprek waarin jij betrokken was?

duma

#10 , 07 apr 2015 08:50

Als u aanwezig was en u dus deelnam aan het gesprek, mocht u dat openemen en kan het als bewijs gebruikt worden.
Als u niet aanwezig was en op een andere manier aan het geluidsmateriaal gekomen bent, mag het niet.

U betn nog getrouwd, dus kan haar laten betrappen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 apr 2015 23:28

Het staat de rechter vrij om te beslissen over de bruikbaarheid van de geluidsfragmenten.
Feit dat ze het toegegeven ...tgo wie heeft ze het toegegeven...
Heeft die persoon toelating gegeven dan kan u er wel iets mee doen.
Anders effectief laten betrappen via deurwaarder.

wimpie11
Topic Starter

#12 , 09 apr 2015 21:44

ja, het was een gesprek waar we samen zaten!

ddanck
Contacteer: Website

#13 , 15 apr 2015 14:58

Beste

Is de ex behoeftig? Kan ze niet voor haar eigen onderhoud zorgen? Verdient u zoveel meer? Onderhoudsgeld wordt enkel toegekend aan de behoeftige partner.

Bovendien kan u in elk geval vragen geen onderhoudsgeld verschuldigd te zijn wanneer u een grove fout kan aantonen. De rechter zal oordelen over de opname.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

pdr

#14 , 21 apr 2015 22:59

ik zou toch niet zomaar ervan uitgaan dat onderhoudsgeld nog zelden word toegekend aan de ex-partner ; tussen mij en mijn ex-partner was een verschil van 500 euro en ik mocht toch 250 euro onderhoudsgeld aan mijn ex-man betalen en werd ook nog veroordeeld tot het volledig betalen van de school en kledingkosten.
Behoeftig is ex niet ; gegarandeerde job aan de staat en ik in de privé.

JPV

#15 , 22 apr 2015 07:16

1) 1 uitzondering maakt de regel niet, het kan nog altijd (en lijkt me ook) dat onderhoudsgeld zelden toegekend wordt
2) die 500 euro is waarschijnlijk het nettobedrag van giraal loon. Je moet alle loonscomponenten bekijken. Bovendien ook de mogelijkheid om een extra inkomen te verwerven.
3) het zou héél vreemd zijn dat je zonder specifieke reden onderhoudsgeld moet betalen die de helft van het verschil bedragen, gezien het verschil op die manier 100% geneutraliseerd wordt.

U mag altijd het vonnis aan ons bezorgen via pm. Het lijkt me dat er zeker een aantal andere argumenten door de rechter zullen gebracht worden.

Terug naar “Echtscheiding”