moeder1, u hoeft zich niet aangevallen te voelen door mijn opmerkingen; ik verwijt u niets; ik vraag alleen om in het vervolg erop te letten.
Voor ons, de 'antwoorders', zodat het overzichtelijk blijft en er niet nog extra moeite gestoken moet worden in het bijeensprokkelen van informatie, maar vooral voor uzelf, zodat u de correcte en volledige informatie krijgt.
Om op uw vragen te antwoorden:
Schoolkeuze is iets dat beide ouders samen moeten beslissen. Ik lees hier dat jullie dat dan ook gedaan hebben. Vader geeft zijn toestemming voor deze school. Eens uw dochter ingeschreven is, zijn er maar weinig argumenten die een rechter ervan kunnen overtuigen om die situatie te veranderen, al zeker niet als u kan bewijzen dat ook papa akkoord ging. (Beide handtekeningen op inschrijving?). Kan hij dus terugkomen op zijn beslissing? Ja, maar of daar naar gehandeld zal worden? Waarschijnlijk niet.
De schoolkeuze moet niet bekrachtigd worden, gezien ouders deze beslissing ook steeds samen kunnen wijzigen. Maar het kan natuurlijk altijd in een vonnis vermeld worden.
Het moeten meebetalen hangt niet af van zijn gevoel na een maand. Je maakt een keuze, je schrijft in en je betaalt. Dat is voor elke ouder zo. Simpel als dat. Studiekosten zijn door beide ouders te dragen, voor de helft, tenzij anders gestipuleerd. Dus papa zal ALTIJD zijn bijdrage moeten leveren.
Kindergeld heeft hier niets mee te maken, wel eventuele studiebeurzen. Die moeten eerst gebruikt worden en pas dan de rest van de studiekosten verdelen.
De regeling omtrent het kindergeld staat daar los van. Dat wordt ofwel toegekend aan één ouder, ofwel verdeeld.
En waarom zou u in godsnaam de was moeten doen?
Kan de papa dat niet?
Dan wordt het dringend tijd dat hij dat leert of een strijkhulp inschakelt (of een vrouw vindt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)