Verhinderen omgangsrecht

afriend
Topic Starter

Verhinderen omgangsrecht

#1 , 17 nov 2008 22:01

In ons EOT staat dat ik mijn kind drie avonden per week mag afhalen aan school, de weken dat ik de vroege post werk. Zij moet mij elke maand haar uurrooster van haar werk geven. Bedoeling is dat onze zoon nooit naar een opvang moet. Mijn ex is overlangst verhuisd en vraagt dat ik de afgesproken regeling blijf volgen maar ze doet het zelf niet meer. Mijn zoon zit op een school 100km hiervandaan. Sinds september is er van die drie dagen geen sprake meer, ik zie nooit een uurrooster en kan dus niet het recht hebben onze zoon op te halen. Mijn ex werkt nog steeds maar woont nu met iemand samen? Ik mag hem wel nooit een dag langer houden op een vrije dag en mag ook geen minuut te laat zijn om hem terug te brengen want anders dreigt ze al met de politie. En waar zijn dan mijn drie dagen? Moet of mag ik hiervoor een klacht indienen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank_HWW

#2 , 26 nov 2008 11:38

Geachte,

Join the club. Die toestanden met dreiging van politie zijn meestal wel uit de lucht gegrepen maar toch...

Nu, wat ik gedaan heb is naar de jeugdrechtbank gegaan met de vraag om een andere regeling. Afhankelijk van de leeftijd en misschein de afstand van de twee woningen tot de school kan er overgegaan worden naar het systeem van 7 dagen bij moeder en 7 dagen bij vader? Meer en meer zijn de rechtbanken geneigd hiermee in te staan.

Zorg vooral dat je een goede advokaat hevt en stalen zenuwen. Mijn hele procedure heeft meer dan 8 jaar geduurd vanaf de scheiding. Het eerste deel (scheiding en drie verschillende types omgangsrecht) was in de eerste 4 à 5 jaar bepleit. Het tweede deel begon ikzelf bij de jeugdrechter na het zevende jaar en kreeg iets minder dan een jaar later zijn huidige uitspraak.

Van de zaken die ik toen heb gevraagd heb ik alvast 95% bekomen. Van datgene wat zij had gevraagd kwam er niets terecht.

Maar nu woont zij ook op +/- 25 km van bij mij (is helemaal niet zo ver als bij jou) en gaat hij op ongeveer 35 km van bij mij naar een nieuwe school. DAAR heb ik niets kunnen of willen aan veranderen. De rechtbank zal trouwens wat de school betreft kijken naar de belangen van het kind.

Veel sterkte.
Frank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”