Wetgeving co-ouderschap

IsBi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wetgeving co-ouderschap

#1 , 25 mar 2019 23:47

Ik ben benieuwd als er nog mensen zijn die dit meemaken. Ik ben sinds 2007 gescheiden met co ouderschap en fiscaal verdeling.
Al die jaren hebben we de kinderen fiscaal 50/50 kunnen verdelen en nu ineens krijgen we een brief dat ze de EOT niet aanvaarden. Daar staat in dan de kinderen week/week van vrijdag tot vrijdag bij mij zijn en dan bij de vader. En fiscaal dat de vader mij de helft moet verdelen.
Nooit is hier moeilijk over gedaan, in 2017 is er een wet gekomen over vo ouderschap en nu moet in de EOT staan dat “ de huisvesting gelijkmatig verdeeld is” week/week of zo is niet hetzelfde!!!
Ook moet erin staan dat beide ouders bij ondertekening akkoord zijn om de fiscale lasten gelijkmatig te verdelen.
Dus het komt erop neer dat als die woorden niet in de EOT staan ineens co ouderschap fiscaal niet wordt aanvaard!
Ik moest dus in 2007 weten dat in 2017 een wet ging komen die dit ging vermelden.
Ik ben nog steeds niet in een goede verstandhouding met de vader van de kinderen en daardoor is er geen samenwerking mogelijk. De belastingsdienst zegt dat we de EOT moeten laten aanpassen???
Kan iemand me hierin helpen aub, de notaris snapt er zelfs niets van maar als ik geen oplossing vind gaan ze met terugwerkende kracht alles aanpassen en moeten wij dat eerst aan de belastingen terug betalen om nadien bij mijn ex te gaan vorderen! Is toch niet normaal.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nele123

#2 , 26 mar 2019 10:05

Beste zit met hetzelfde probleem. alleen ben ik 9 jaar geleden gescheiden met een vonnis waarin ook een andere bewoording gebruikt werd om gelijkmatig verdeelde huisvesting te omschrijven . ik heb een advokaat onder de arm moeten nemen en verwacht uitspraak eind dit jaar (ondertussen houd de belasting mijn 50%fiskaal voordeel in wat mij langzaam maar zeker in de financiele problemen duwt). ik zou zeggen probeer met man en macht de EOT aan te passen. succes!
mvg Nele

IsBi
Topic Starter

#3 , 27 mar 2019 09:55

Ja Nele,
Dat is typisch Belgisch blijkbaar, een vonnis hebben of een EOT die al bloed zweet en tranen hebben gekost om te krijgen 2 jaar onderhandelen en nu komen ze over een paar woorden zeggen dat het niets meer waard is! Week/week en helft van de vakantie betekenen niet hetzelfde als gelijkmatig verdelen van huisvesting!! Serieus daar word ik zo boos van
Veel succes voor jou ook
Groetjes

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”