we zijn naar een bemiddelaar gegaan, die heeft op basis van ons loon de alimentatie berekent,die heeft geen rekening gehouden met het kindergeld of andere sociale voordelen, ik betaal dus alimentatie om ALLE verblijfsgebonden kosten te betalen en ik betaal een vast bedrag voor ALLE niet verblijfsgebonden kosten te betalen, ik begrijp niet waarom sommigen dan zeggen dat het kindergeld voor de volle pot voor de mama zou zijn, ik betaal toch reeds alimentatie voor de verblijfsgebonden kosten en ik betaal toch al voor de niet verblijfsgebonden kosten? Kindergeld lijkt me dan een eerlijke duw in de rug voor BEIDE ouders, los van waar de kinderen verblijven?
In deze werkwijze kan ik me ook niet echt vinden, tenzij dat uitdrukkelijk op vraag van cliënten zou zijn.
Is er ook geen rekening gehouden met de periodes dat uw zoon bij u verblijft?
Vraag de bemiddelaar zijn berekeningswijze toe te lichten of een tool te gebruiken, zoals bv de onderhoudsgeldcalculator van de gezinsbond of van Pareto.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep
www.facebook.com/groups/odosvzw