uit eigen huis bij scheiding

xena36
Topic Starter

uit eigen huis bij scheiding

#1 , 29 jul 2006 09:19

beste
mijn man heeft me talloze jaren belogen en bedrogen,vorig jaar zelfs ging hij bij ??n van die vriendinnen nog gaan bijwonen,heeft maar een week geduurt,stond na een week weeral thuis.
ik kon en wou hem van toen af niet meer als mijn "echtgenoot" zien en dus leven wij als broer en zus zeg maar in ons huis,hij gaat zen gang en ik de mijne,nu heb ik een viertal maand geleden iemand anders leren kennen waar ik eigenlijk mee verder wil,wat me tegenhoud is onze dochter van 16 die in haar puberjaren echt niet gemakkelijk is,en ons eigen huis waar we al voor 2/3 aan afbetaald hebben,ik zou echt niet weten hoe ik dit allemaal moet klaarspelen qua verdeling enz..
mijn vriend komt bij ons aan de deur mij halen en afzetten enz,maar nu begint men man daar moeilijk om te doen,want hij heeft voor het ogenblik niemand vast,juist flirten.
ik ben dus voor iedereen de slechte want wat hij al jaren en dagen doet is iedereen al vergeten hoor ze zien juist het mijne.
nu is mijn vraag als hij nog moeilijk blijft doen en ik zet de stap om de echtscheiding aan te vragen kan ik hem dan verplichten ons huis te verlaten en dat hij ergens anders gaat wonen tot aan de verkoop van het huis,ik heb maar een heel klein inkomen en hij heeft een heel goed inkomen,daarom zou ik graag samen met men dochter in het huis blijven totdat het verkocht is. kan dit?
alvast bedankt voor jullie tijd
gina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2006 11:08

De rechter beslist dan wie de woning moet verlaten (als jullie niet tot een akkoord komen). De rechter houdt rekening met alle omstandigheden.

Een belangrijk argument is: bij wie zal het kind wonen. Rechters proberen te vermijden dat de kinderen het slachtoffer zijn door hun vertrouwd milieu te moeten verlaten. Het kind is 16. De wens van het kind zal belangrijk zijn.

Ook het feit dat jij een vriend hebt kan een rol spelen. Een rechter vindt het ook tegen de borst stuitend om een man uit zijn huis te zetten om de vrouw toe te laten haar minnaar in huis te halen.

scorpioen

Borniet

#3 , 31 jul 2006 09:01

Ik vrees dat je hier niet in de ideale positie zit. Aangezien jullie nog steeds getrouwd zijn, pleeg jij momenteel overspel. Als hij dit kan bewijzen, kan dit een reden zijn voor de rechter om de scheiding in jouw nadeel uit te spreken. Het feit dat hij jou al jaren bedriegt kan de rechter naast zich neerleggen, daar je dit oogluikend toegelaten hebt (je was er van op de hoogte, en hebt er toen niets tegen gedaan). Over de eerlijkheid hieromtrent kan erg gediscutieerd worden inderdaad.
Het beste kan je met een advocaat bekijken wat je opties zijn, persoonlijk denk ik dat je best via een EOT (Echtscheiding Onderlinge Toestemming http://vechtscheiding.beheydt.be/eot.php) kan proberen te scheiden.
Wat in het huis wonen betreft: je kan proberen te verkrijgen dat hij het huis moet verlaten, maar dan zal je hem woonstvergoeding moeten betalen. Dit bedraagt normaal de helft van de geschatte verhuurwaarde van het huis. Tegelijkertijd zullen jullie beiden de helft van de hypotheek moeten betalen. De woonstvergoeding kan wel afgerekend worden bij de vereffening-verdeling, of bij EOT, bij de regeling voor de verkoop van het huis.
Voor meer info of steun in het forum: www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”