huur student

481974
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huur student

#1 , 12 sep 2022 11:28

hoi
ik heb een appartement in Gent.
De ex partner wil voor 1 zoon een kot betalen ( zoon in co ouderschap), over de andere zoon spreekt hij zich eenvoudigweg niet uit ( deze is volledig ten laste van mij).
Hij wil enkel een kot betalen voor de ene zoon indien hij niet verblijft op mijn appartement.
Ik heb mijn ex partner voorgesteld om voor onze twee studerende kinderen een voorstel te doen, wat evenwaardig is als verblijf in een appartement.
Ondertussen zijn we midden september en is er geen voorstel, geen kot voor de ene zoon, en gaan mijn twee kinderen dus op mijn appartement.

ik heb via aangetekend schrijven gevraagd om hierin tussen te komen ( begin mei 2022 aangetekend schrijven gestuurd) ( ik heb een huurprijs van 450 euro voorgesteld per kind, zoals behoorlijk gangbaar is voor een normaal kot).
In ons tussenvonnis stond dat voldaan is aan een uitdrukkelijk akkoord indien de tegenpartij niet binnen de 21 dagen reageert middels aangetekende brief etc..

Mijn ex heeft niet gereageerd zoals vooropgesteld in het vonnis( hij heeft wel mij wel een mail gestuurd dat hij niet akkoord is). Uiteindelijk word ik steeds voor voldongen feiten gezet. Kind 2 mag op kot, kind 1 spreekt hij niet over, ik heb een voorstel, waar hij niet mee akkoord is, ik vraag een tegenvoorstel en ik ontvang niks. Ondertussen draagt hij niet bij in huisvestingskosten van kinderen...

Nu dacht ik om een huurcontract op te stellen per kind, dat ze dus een kamer of appartement van mij huren, of zie ik dat te eenvoudig? Beiden zijn akkoord om dit te ondertekenen. Ze zijn beide 18 plus dus mogen zelf een contract tekenen. Zoniet draai ik volledig voor kosten op. Ik heb dit jaar al een zoon volledig op mijn kosten laten studeren, volgend academiejaar dan 2, en de vader onttrekt zich aan alles. Het eenvoudigste voor mij is natuurlijk dit appartement aan een derde te verhuren, geen tweede verblijfbelasting, geen gas water electra, geen internet kosten, en 450 euro te betalen voor een kind ( en hij dan ook 450 euro). Aan kosten EGW, internet, tweede verblijf, syndic,.. ben ik al snel 600 euro kwijt in deze maatschappij.. Maar ik ben ook een moeder en de kinderen willen beiden het liefst in alle rust daar verblijven, en het belang van een kind primeert bij mij wel, in tegenstelling tot dat van de ex partner.

Het appartement is deels eigendom van mijn vennootschap. Ik kan een contract opmaken met vennootschap.

alvast dank voor opmerkingen

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding