Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miserie)

lucgescheiden

Re: Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miseri

#16 , 09 nov 2012 15:00

Voor zover ik weet, is het in belgie nog steeds zo dat: een schuld door de eiser moet worden bewezen, en
dat het ook aan de schuldeiser is om deze terug te halen.
Wat de 200 euro betreft werden er mijn inziens geen regels overtreden, en is het aan poster om deze terug te halen.

Wat het correct afrekenen betreft van kindergelden, kan men stellen dat er voldoende mogelijkheden bestaan om
de wetgeving ten gronde te wijzigen, zodat hierop een automatische controle kan gebeuren vanuit de overheid.
(Naar voorbeeld van de alimentatie zou er op de belastingsbrief een code kunnen gezet worden voor doorstortingen van kindergelden, om
maar één van de mogelijkheden aan te halen)

Is het niet aan rechtbanken en politie op toe te zien op de openbare orde?
Is het aldus niet hun plicht om de nodige aanbevelingen te doen bij de wetgevers om
dergelijke tijd, middelen en geld-consumerende onmin voor eens en voor altijd uit de wereld te helpen?

Vind u het niet raar dat dergelijke kostenbesparende aanbevelingen uitblijven, zelfs in tijden
dat iedereen verplicht wordt om in te leveren?
Dat rechtbanken en politie eerder opteren voor het klagen over het tekort aan medewerkers om extra posten te bemannen.

Met een vergrijzende bevolking bezitten we weldra een mastodont van een rechtelijke macht, om vonnissen te vellen
in onmin tussen een handvol gepensioneerden.... Misschien een overdreven karikatuur, maar één ding is zeker:
het zoeken naar recht zal enkele nog weggelegd zijn voor zij die het kunnen betalen.
Tegen de anderen zal men idd zeggen: "ach ga eens wandelen, doe eens wat aan joggen en ..."
ook al zouden zij zich nog enkel kunnen verplaatsen via een looprekje, de woorden prevelend; 'leve de democatie!'
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 21 nov 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 09 nov 2012 15:27

ja maar...
Op basis van een authentieke akte en uitvoerbare titel kan je naar de deurwaarder stappen en de deurwaarder bekijkt dit even en zegt.
Ja 200 euro is wel niet juist a meneer ... hier en daar zit U ernaast maar je hebt wel gelijk voor 135 euro en 14 cent. Die kan ik gaan halen voor U als U wil. Kortom nog politie, noch PDK, ... waakt hier (nog niet) over de "openbare orde - over een authentieke acte van overeenkomst tussen papa & mama met de notaris die erbij zat als typist(e)" maar in voorkomend geval is het de deurwaarder die op de plaatst van de rechter gaat zitten, een persoon met een vrij beroep ...

De vorige keer had ik daar wel een goei zaak aan.
nog maar 1 maand nadat ik 185 euro ben gaan halen bij de vader ben ik hem gisteren nog 205 euro gaan brengen.
Poster heeft als ouder een akkoord met gelijke verdeling.
Zoals RR het stelt, zou dit wel eens kunnen worden herroepen door de rechtbank.
=>Wil poster dit risico lopen?
Dat is wat mij betreft de hele kern van deze zaak! gescheidenluc heeft dat snel en goed begrepen

RR

lucgescheiden

#18 , 09 nov 2012 16:20

NEEN
De kern van de zaak ligt hem niet in het feit dat poster een akkoord heeft met gelijke verdeling.
Noch in het risico dat poster loopt, met naar de rechtbank te stappen.

De kern van de zaak is dat de wetgeving dergelijke onmin dient te voorkomen.

En dat het bij politie en rechtbanken ontbreekt aan mensen die hun nek durven uitsteken om de wetgevers
gegrond te adviseren, ook als zou dit ingaan tegen de 'frisse' winden die bewindvoerders blazen.

Reclame

roderidder

#19 , 09 nov 2012 18:48

Dit heb ik gelezen...
Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miserie)
op administratief gebied is ze duidelijk een ramp en heeft niet de discipline om correct de helft van het kindergeld met me te delen. Dus wil ik dat de domicilie van mijn zoon bij mij komt te staan. ...
Denken jullie dat ik een been heb om op te staan wanneer ik hier rond verdere stappen onderneem?
Er zijn minstens 2 wegen... bidden tot God dat God haar zodadelijk doodbliksemt misschien kan de Pastoor wat helpen. De andere weg is naar de rechter stappen om de hoofdverblijfplaats te laten wijzigen en eisen dat de rechter tegen haar eens moet zeggen dat ze moet ophouden te zorgen voor miseri voor somabi

Wat zou jij verbeteren aan de Wet lucgescheiden? Welke adviezen heb je zelf al geformuleerd?
Ben het 100% met je eens dat de Wet zo moet zijn om onmin te voorkomen. Hier faald de wet wel degelijk als het kind 2 evenwaardige verblijfplaatsen had gehad na scheiding dan was deze "vraag/wil/wens" er allicht niet geweest.

De kleine politieagent steekt zijn nek id. niet uit, die wil zijn job behouden. De grote politieagent die is benoemd door o.a. de PDK, heeft regelmatig contacten en overleg met de PDK en vooral.... ze hebben allemaal gemeen dat ze hun persoonlijke meningen zo goed kunnen wegsteken dat ze nog niet eens herkent en het belangrijkste: zo loyaal aan de PDK als in het leger de onderluitenand loyaal is aan zijn luitenand en die blazen daar heel vaak in 1 en dezelfde richting.

RR

bijlage: Bonjour à tous,

Pour faire entendre les difficultés de la rupture parentale et l’impossibilité de certains parents de Belgique à offrir lors de la fête de Saint Nicolas des cadeaux à leurs enfants, ils organisent un rassemblement devant la cellule stratégique du Ministre de la Justice à Bruxelles. Ils y distribueront bonbons et ballons.

SOS PAPA Belgique asbl s’associe à ce mouvement, par l’organisation d’une présence afin d’alerter la responsabilité judiciaire dans ces situations de ruptures familiales.
Nous aimerions également obtenir un entretien avec le Ministre de la Justice Annemie TURTELBOOM.

NOTEZ DANS VOS AGENDAS!!! JEUDI 6 DÉCEMBRE 2012 DE 10H00 À 12H00. VENEZ NOMBREUX!!!
BOULEVARD DE WATERLOO 115 – 1000 BRUXELLES

m.a.w. als je iets nuttig hebt en als SOS PAPA BELGIE erin slaagt om ontvangen te worden bij het kabinet van de minister van justitie, wie weet zelfs de minister zelf dan kan je dat misschien al sneller afgeven dan je zelf had verwacht. natuurlijk kan je haar ook mailen of schrijven, het zal wel aankomen

lucgescheiden

#20 , 09 nov 2012 21:13

Uw eerste weg lijkt me een zeer slecht advies, vooral die hulp van de pastoor inroepen, zou u tot de gevangenis kunnen leiden.

Uw tweede weg lijkt op het eerste zicht wel tot resultaten te kunnen leiden, echter mijn ervaring leert me anders:

Na omzwervingen in eigen zaak, waarbij ik van het kaske naar de muur ben gestuurd op het ministerie van financiën.
Kom je uiteindelijk terecht bij éne ombudsman, je krijgt van hem de volledige informatie: dat hij in deze functie volstrekt onafhankelijk is,..blablabla.
Echter op het einde van de rit blijkt dat deze man onbevoegd is om zich te moeien in lopende dossiers... vreemd ik kwam hem enkel berichten dat er geen dossier is.
-> Na enige van deze heren, heb je de stille indruk dat men her en der praatpalen plaatste als bezigheidstherapie...
Dan maar tot comité P gericht, deze laat me lakoniek weten onbevoegd te zijn in gerechtelijke dossiers.
Hallo, het is de politie die de klacht naar de gerechtelijke politie doorverwees ... of wordt het comité in haar bevoegdheden afgeschermd door de politiediensten?
Dan maar de ministers aangeschreven.
-> deze van financiën laat geen antwoord. Hoewel je toch zou verwachten dat bij hem de eindverantwoordelijkheid zit in zaken die fout lopen op zijn ministerie.
-> deze van fraudebestrijding laat het bericht dat hij niet bevoegd is om in lopende dossiers tussen te komen... Hey, waar heb ik dat nog gehoord!?
Doch laat in zijn bericht de ruimte om aanbevelingen te doen tot een beter beleid.
Wanneer u uiteindelijk, ondanks geen enkel nut voor uzelf, toch de logische aanbevelingen verzendt, blijft elke verder antwoord uit.

Aldus meen ik te mogen besluiten dat ook uw tweede weg faalt.
Mevrouw Turtelboom zal evenmin kunnen tussen komen in lopende dossiers en u op sinterklaasdag evenmin iets te bieden hebben.
Maar waag u kans kleine gefrustreerde burger, de verkiezingsbeloftes zijn nog vers... en u kan er misschien een voldaan gevoel aan overhouden.

Maar ik sta nog steeds open voor nieuwe wegen die hier zouden opduiken... iemand?

roderidder

#21 , 10 nov 2012 01:01

1) van bidden geraak je niet in de gevangenis m.a.w. het bidden staat je vrij, ook meebidden voor een ander. Bovendien mag God mensen doodbliksemen, bij mijn weten is die man de laatste 200 jaar niet veroordeeld geweest door een rechter laat staan gevangen genomen.

2) de vraag was niet om tussen te komen in lopende dossiers de vraag was: "Wat zou jij verbeteren aan de Wet lucgescheiden? Welke adviezen heb je zelf al geformuleerd?"
De bedoeling van de 2é vraag heeft betrekking op de eerste: Welke adviezen heb (of kan je) je zelf al geformuleerd om die Wet te verbeteren?

Mijn ervaring is niet anders dan de Uwe hoor... dat kaske & muur verhaal is herkenbaar. Wat resultaten betreft is het genuanceerder of zelfs anders te noemen.
Een voorbeeld: Zelf had ik de eer om tegen een advocaat en een moeder te debateren in het VTM programma "Recht van Antwoord"
Het debat was of een bilocatiewet een goede zaak zou zijn als het in de Wet zou staan, zelf was ik pro.
Nu vind ik niet dat ik het op VTM goed gedaan had maar feit is wel dat zowat al de punten die ik destijds verdedigde later ook in de wet zijn komen te staan.
Zelf was ik zeer goed geinformeerd want heb die weg van die Wet van in het prille begin tot ze Wet was geworden goed gevolgd.
De geestelijk vader van die wet is Guy Swennen en die heeft veel van zijn ideeen kunnen terugvinden in wat Onkelinx er uiteindelijk van gemaakt heeft.
gescheidenluc, waag Uw kans zelf eens want momenteel wordt er weer gepoogd iets in gang te zetten met doel vanaf het prille begin erbij te zijn.

Een ander voorbeeld: Op 12 september 2012 is er een onderhoud op het kabinet van het Ministerie van Justitie geweest. "De bereidheid om een helpende en adviserende steun te bieden aan Justitie werd goed onthaald"
Zo is mij meegedeeld. Eigenlijk jammer dat je er niet bij was maar goed er zullen nog wel gelegenheden komen. Meer nog: "Zij* leek ons een rol te willen geven om in die toekomstige wetgeving als x** een impact te mogen hebben."
*adviseur van de Minister van Justitie.
** naam van de organisatie

3é voorbeeld over de ombudsman in Nederland.
http://www.vaderinstituut.be/bureau-jeu ... ter-moeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik sta nog steeds open voor nieuwe wegen die hier zouden opduiken... iemand?
De rode loper wordt voor U met andere woorden uitgerold hier...
Bij intresse neem je maar contact. Je kan dit o.a. doen via pb

RR
bijlage: comite P heeft een uitstekende website:
Op hun website staat: "Het Vast Comité is samengesteld uit vijf leden, onder wie een voorzitter"
Yves Keppens* is die voorzitter. *openbaar figuur mede daardoor dat m.i. de foto mag blijven staan hier op het JF anders google je bij afbeeldingen maar even op Yves Keppens
Afbeelding

Diane Reynders is zo lees ik op hun website is ook vast lid net als Herman Daens. Je kan eens opzoeken of ze naast vast lid van Comité P nog ergens een bijbaantje hebben of zo.

lucgescheiden

#22 , 10 nov 2012 17:57

RR we zijn al mijlen ver afgedwaald van het topic. Dus even kort.
2. U bevestigt enerzijds zelf hoe u als burger van het kaske naar de muur wordt gestuurd,
anderzijds wilt u nogmaals proberen met mevrouw Van Turtelboom...
In Reyerslaat kwam een forum van 30 mensen aankondigen dat ze reeds in het huis van de parlementairiers gehuisvest zijn,
Naar wie denkt u dat men gaat luitseren? Naar u of naar dat georganiseerd forum?
3. In eigen zaak is het net dat vast comité dat antwoordde, uw reclame voor eventuele bijbaantjes lijkt me alvast misplaatst,
tenzij dergelijk bijbaantje eruit zou bestaan om deze leden wat elementaire beleefdheid bij te brengen, gezien ik
op mijn weerwoord nooit een antwoord mocht ontvangen.

Op alle niveau's is het dezelfde mentaliteit, veel poeha om hun jobke wat aanzien te geven (lees het bestaan van hun functie trachten te verdedigen), echter zo gauw er werk aan de winkel blijkt, kop in het zand steken onder het mom; onbevoegd te zijn tot het bieden van hulp.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 21 nov 2012 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#23 , 10 nov 2012 19:34

lucgescheiden, alvorens inhoudelijk te reageren op je argumenten het volgende:
1) de titel van de draad: "Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miserie)" Kortom min of meer herkenbaar voor iedere gescheiden ouder.
2) Bij de vraag aan de Webmaster of ik volgend scenario(1) mocht verfilmen werd ja geantwoord
3) te verwachten valt als ik die Webmaster zou aanschrijven en hem/haar vraag: of ik volgend scenario(2) mag verfilmen verwacht ik weer een "Ja"

scenario(1):

"Dag beste Webmaster,

Decennia verstrijken maar de situatie verandert nauwelijks.

Méér dan 20 jaar geleden, toen ik als advocaat nog familierecht behandelde, heb ik voor het hof van beroep te Antwerpen in een geschil omtrent het toenmalige ”bezoekrecht” eens gepleit dat het mij niet kon schelen wat de rechters ten gronde hierover zouden uitspreken, omdat in ons rechtssysteem de kwaadwillige ouders de facto toch “hun goesting” konden doen en ongestraft gerechtelijke beslissingen omtrent het bezoekrecht konden negeren.

Ik heb er toen plastisch aan toegevoegd dat wij in deze materie, zowel rechters als advocaten, met onze majestatische toga’s erg gewichtig staan te doen doch in feite enkel duur papier staan te verkopen waarvoor de kwaadwillige rechtzoekende meewarig zijn schouders ophaalt.

De toenmalige advocaat-generaal Tierelantijntjes deed daarop heel verontwaardigd en stelde dat ik als advocaat door zulke uitlatingen de “waardigheid” van het beroep in gevaar bracht.

Ik heb hem toen geantwoord:
- dat niet ik doch wel “zijn ambt” het vervolgingsbeleid van de parketten bepaal, waarbij strafrechtelijke vervolging voor het misdrijf van familieverlating heel onderaan op de lijst van prioriteiten wordt gezet waardoor er de facto nooit vervolgd wordt;
- dat niet ik doch wel “zijn ambt” een rondschrijven naar de gerechtsdeurwaarders en de toenmalige politiecommissarissen had gestuurd waarin hen verbod werd opgelegd om hun ambt met openbaar gezag te verlenen voor de gedwongen tenuitvoerlegging van gerechtelijke beslissingen inzake het toenmalige “hoede- en bezoekrecht”.
- dat ik als advocaat geniet van de immuniteit van het pleidooi en dat het niet aan het parket-generaal behoort mij hierin te beperken wanneer ik het foutief en zelfs onwettelijk handelen van zijn diensten aanklaag.

Advocaat-generaal Tierelantijntjes keek toen naar het plafond… en nu, meer dan 20 jaar later, is er op strafrechtelijk gebied nog steeds niets veranderd.

Op burgerlijk gebied hebben de rechters het systeem van de dwangsommen ingevoerd, waardoor het parket niet meer nodig is om druk op de correcte naleving van gerechtelijke beslissingen te kunnen uitoefenen en dit nu met burgerlijke sancties kan.

Met vriendelijke groeten,
Meester Etisch Pleiten,
John Den Beste"

Uiteraard heb je volk nodig om dat te realizeren: dus wie zich geroepen voelt om te helpen vb. de reflector vasthouden die het licht weerkaast op de acteur ... je mag een pb sturen: heb nog zaken in de ideenkast liggen welke idee eruit zal vallen omdat ze overvol geraakt weet ik nog niet

RR

roderidder

#24 , 10 nov 2012 22:13

Scenario 2
voorafgaande info:
De collega van Van Tielelanttijntjes, Eerste Substituut Procureur des Konings van der Willghen ging nadat zijn vrouw zei "Ik wil scheiden" gewoon door een hel. De grond begon onder zijn voeten te schuiven nadat zijn advocaat gewoon de zitting verliet bij de vrederechter omdat hij zijn goesting niet kreeg toen hij Uitstel vroeg maar niet kreeg. Rechtspraak op tegenspraak is de regel maar als er geen tegenspraak meer is dan ...
Vonnis voor van der Willghen: recht; nul coma nul. Plicht: dokken! Uiteindelijk vetrok van der Willegen naar verre oorden met zijn jongste dochter. Werd na 4 jaar ginder gescheiden van zijn dochter die het vliegtuig werd opgezet. er volgde veroordeling van gevangenis maar iedereen was bang dat de gevangenen zich niet konden inhouden tegen de gewezen magistraat en kreeg vrij vlug een enkelband en diende morele schadevergoeding te betalen voor het gemis van 100.00 euro. Nu is het winter zit zich in de ouderlijke woning blauw te schrijven, vooral mist hij zijn gezinsleven, zijn kinderen die tegen elke muur van de woonkamers prijken foto's van zijn 5 kinderen die er al een decenia lang niet meer geweest zijn. Al jaren heeft de gewezen jeugdparketmagistraat van welleer meneer van der Wilghen ach lees mee want hij is bezig met zijn verhaal te schrijven om het proberen te verwerken en dat doet hij met stylo en papier en denkt daarbij hardop.

"Als een vader zijn kind wederrechtelijk meeneemt, heeft dit kind blijkbaar, zoals in mijn dossier gebeurd is, geen recht op een aanpassingstermijn en opbouw van de relatie met de moeder. Als een moeder even wederrechtelijk handelt, wordt wel naar dit kind omgekeken en moet de vader maar wachten. Discriminatie alom.

Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet voelen: woede ? berusting ? verdriet ? ...

Deze manier van "aanpakken" van deze moeders – waartegen het parket en justitie dus voor de strafuitvoering niet optreden, in feite NIET WILLEN optreden, is toch de reinste discriminatie van vaders, die voor gelijkaardige feiten zeer zwaar aangepakt worden.
Voor zover mij bekend is er geen enkele rechtszaak waarbij een moeder die in de problematiek van kinderontvoering werd veroordeeld tot een gevangenisstraf, ook maar één dag de gevangenis heeft gezien. Ze worden dus wel veroordeeld, maar ze moeten geen moment vrezen die straf ooit te moeten ondergaan.
De aanpak van de diverse overheden getuigt mijns inziens van een aaneenschakeling van diverse discriminaties, altijd ten nadele van de vader en dus ook voor het leeuwendeel niet in het belang van de kinderen..."

Wil sobami -en iedereen anders- een oplossing voor zijn probleem van
-Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miseri)-
dan zijn er verschillende actoren die een rol kunnen spelen, om er enkele te noemen: bemiddelaar, politie, deurwaarder, openbaar ministerie, burgerrechter zowel kortgeding/jeugdrechter/vrederechter... alsook strafrechters (oplichtingsfratsen van 200 euro totaal is wel degelijk een misdaad) en de politiekers en... comite p of ombudsman of... Waar sobami ook terechtkomt dient eens een analyze gemaakt te worden "is de sop de kolen wel waard, want niemand lost of wil bij de blijvende onwil het probleem van sobami- lees herkenbaar voor oh zo velen onder ons- oplossen .... echt niemand. in begin misschien wel even maar bij blijvende onwil haken ze 1 voor 1 af, zelfs al betaal je ze of zijn ze zelfs verplicht om het te doen. Bij een controle van een afbeelding van Herman Daens te zoeken zag ik dadelijk de vader van baby d.... en dacht bij mezelf hoeveel kastjes en muren moet die vader al gezien hebben?

"Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miserie)" Voor mij heeft het er iets van weg dat alle gescheiden ouders dit in meer of mindere mate meemaken.
Vaak is bij zoiets hoe meer je er -juridisch- werk van maakt en je dus "gelijk" wil krijgen, hoe groter de kans dat het probleem en je ongenoegen groter wordt.
RR

lucgescheiden

#25 , 11 nov 2012 09:37

"Vaak is bij zoiets hoe meer je er -juridisch- werk van maakt en je dus "gelijk" wil krijgen, hoe groter de kans dat het probleem en je ongenoegen groter wordt."
Moraal van je verhaal; niemand ligt wakker van de discriminatie die onze 'samen'-leving hanteert ten opzichte van vaders.
Enkel wanneer het betrokkenen zelf overkomt, bemerken ze: hoe 'leuk' het wordt ervaren wanneer collega's hun kop in het zand steken, en
hiermede het probleem en het ongenoegen alsmaar doen aangroeien.

Maar gelukkig is er de pers nog; die bij mogelijk familiedrama best bereid is om de gruwel van de daad zelf uit te smeren, en het uitlaat om de reele oorzaken bij naam te noemen. Het is immers de papa die door het lint ging ... niet alle betrokkenen die hem zover dreven... veroordeel hem in de show van de schuldloze echtscheiding en je bent weerom werkzeker voor minstens vijf jaren.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 21 nov 2012 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#26 , 11 nov 2012 10:32

Waarom denk je lucgescheiden dat ik de rode loper voor je uitrol?
Wel dat is omdat je analytisch vermogen uitstekend is en die analyze op zijn beurt ook nog eens uitstekend kan verwoorden en je streeft een gelijke kansenbeleid na.
"Maar gelukkig is er de pers nog.
Op een gegeven moment diende eigenlijk een intervieuw met een MEP zich op maar zou lucgescheiden naar Brussel gegaan zijn om haar te intervieuwen?

ach ja die waren we vergeten: sobami... een andere mogelijkheid buiten de opgesomde (rechter, politie, deurwaarder, notaris, ...) is ermee mee naar de pers/media te stappen
vb. Flair, Libelle, Marie Clair ...

RR

*MEP = Member of European Parlement

lucgescheiden

#27 , 11 nov 2012 13:43

Ik vrees dat dergelijk interview, net gezien ik een van de slachtoffers ben van hun show, niet langer in een serene sfeer zou kunnen verlopen.
Al ben ik graag bereid om uw interview te analyseren, mocht dit u kunnen vooruit helpen(?)
Daar hoeft u echt geen rode loper voor uit te rollen, dat weet u inmiddels maar al te best, dacht ik.

roderidder

#28 , 11 nov 2012 14:41

Je vrees lijkt mij ongegrond. Alle MEP's hebben het goed voor met onze maatschappij, anders waren ze m.i. daar niet geraakt. Ze worden o.a. benaderd door verschillende lobygroepen.

Zelf ken ik een organisatie en je zou die organisatie vooruit kunnen helpen.
Waarom?
a) Omdat 2 meer weten dan 1.
b) De kern van de organisatie klein is en analyzeren vermoed ik wel dat ieder dat voldoende kan, bovendien is er ook nog het JF waar vragen beantwoord worden. Maar je schrijftallent, de wijze hoe je dit uit dat zal voor een dergelijke organisatie een meerwaarde zijn.
m.a.w. als je wil, ja als je wil, vermoed ik dat je zal betrokken worden bij de interne en externe communicatie. Of anders gezegd ik rol U de rode loper uit voor vrijwilligerswerk omdat ik weet dat daar nog vrijwilligerswerk te verichten valt. Hoe een intervieuw zou kunnen gebracht worden:
Iemand schrijft de tekst van de presentor en de voiceover (de verteller die duiding geeft terwijl videobeelden te zien zijn) . Beide stemmen worden opgenomen en die worden gemixt met de geintrevieuwde en eventueel zelfs met wat de reporter te vragen of te zeggen had. een voorbeeld zonder presentator/presentatrice: http://www.robtv.be/nieuws/leuven/25-ja ... enscentrum" onclick="window.open(this.href);return false;

kandidaten die bereid zijn met hun eigen verhaal naar de minister van justitie te willen gaan die zijn m.i. te vinden.
Kandidaten vinden die de minsiter van justitie goeie wetsontwerpen aanlevert die onderstaande* problematiek kleiner zal maken zal moeilijker zijn.
*Ex leeft co-ouderschap contract niet na (al jaren miserie)

RR

lucgescheiden

#29 , 16 nov 2012 02:07

-> deze van fraudebestrijding laat het bericht dat hij niet bevoegd is om in lopende dossiers tussen te komen... Hey, waar heb ik dat nog gehoord!?
Doch laat in zijn bericht de ruimte om aanbevelingen te doen tot een beter beleid.
Wanneer u uiteindelijk, ondanks geen enkel nut voor uzelf, toch de logische aanbevelingen verzendt, blijft elke verder antwoord uit.

"Je vrees lijkt mij ongegrond. Alle MEP's hebben het goed voor met onze maatschappij, anders waren ze m.i. daar niet geraakt. Ze worden o.a. benaderd door verschillende lobygroepen. "

Laat me toe van daar mijn eigen idee over te vormen, zeker wanneer enerzijds
de minister voor fraude bestrijding vanavond in het nieuws komt pochen dat elk geval van fraude er één te veel is, vooral binnen de overheidsadministraties. Dat dit een kwestie van rechtvaardigheid zou zijn....
Anderzijds mij bericht dat hij niet bevoegd is om tussen te komen in de fraude zaak die ik hem vraag na te trekken.

Openbaarheid van bestuur? lets laugh a bit !

roderidder

#30 , 16 nov 2012 16:40

Mijn persoonlijke ervaring, en kan echt wel kritisch zijn, en ja als U mij toestaat wat te generaliseren, is dat zowel de Federale als de Vlaamse regering "openbaarheid van bestuur" hoog in het vaandel dragen.
Tuurlijk wordt er heel wat in gesloten kamertjes aan politiek gedaan, maar onze parlementen zijn erg Burger(&school)vriendelijk als je bij hen binnenstapt

Als je goede idee(en) hebt kan je de volksvertegenwoordigers eens aanspreken. Ook daar weer die hebben oor naar wat je te zeggen hebt. (dat is niet hetzelfde dat dit automatisch wet wordt binnen de 3 jaar)

In het geval van somabi is de kans groot ergens tussen hamer en aanbeeld te geraken en als je dan begint te schrijven dan schat ik dat de kans groot wordt dat het net zoals bij U (en mij) een kaske en muur verhaal zal worden. Maar om te zeggen dat alles wat je doet er niets zal slagen... nee niet met eens. Het zijn niet de Volksvertegenwoordigers die lumineuse ideeen hebben om wetten te verbeteren, ze hebben ook zitdagen en dat is voor hen vaak een inspiratiebron (of een doorgeefluik) om een wetsvoorstel in te dienen.

RR

Terug naar “Echtscheiding”