1) van bidden geraak je niet in de gevangenis m.a.w. het bidden staat je vrij, ook meebidden voor een ander. Bovendien mag God mensen doodbliksemen, bij mijn weten is die man de laatste 200 jaar niet veroordeeld geweest door een rechter laat staan gevangen genomen.
2) de vraag was niet om tussen te komen in lopende dossiers de vraag was: "Wat zou jij verbeteren aan de Wet lucgescheiden? Welke adviezen heb je zelf al geformuleerd?"
De bedoeling van de 2é vraag heeft betrekking op de eerste: Welke adviezen heb (of kan je) je zelf al geformuleerd om die Wet te verbeteren?
Mijn ervaring is niet anders dan de Uwe hoor... dat kaske & muur verhaal is herkenbaar. Wat resultaten betreft is het genuanceerder of zelfs anders te noemen.
Een voorbeeld: Zelf had ik de eer om tegen een advocaat en een moeder te debateren in het VTM programma "Recht van Antwoord"
Het debat was of een bilocatiewet een goede zaak zou zijn als het in de Wet zou staan, zelf was ik pro.
Nu vind ik niet dat ik het op VTM goed gedaan had maar feit is wel dat zowat al de punten die ik destijds verdedigde later ook in de wet zijn komen te staan.
Zelf was ik zeer goed geinformeerd want heb die weg van die Wet van in het prille begin tot ze Wet was geworden goed gevolgd.
De geestelijk vader van die wet is Guy Swennen en die heeft veel van zijn ideeen kunnen terugvinden in wat Onkelinx er uiteindelijk van gemaakt heeft.
gescheidenluc, waag Uw kans zelf eens want momenteel wordt er weer gepoogd iets in gang te zetten met doel vanaf het prille begin erbij te zijn.
Een ander voorbeeld: Op 12 september 2012 is er een onderhoud op het kabinet van het Ministerie van Justitie geweest. "De bereidheid om een helpende en adviserende steun te bieden aan Justitie werd goed onthaald"
Zo is mij meegedeeld.
Eigenlijk jammer dat je er niet bij was maar goed er zullen nog wel gelegenheden komen. Meer nog: "Zij* leek ons een rol te willen geven om in die toekomstige wetgeving als x** een impact te mogen hebben."
*adviseur van de Minister van Justitie.
** naam van de organisatie
3é voorbeeld over de ombudsman in Nederland.
http://www.vaderinstituut.be/bureau-jeu ... ter-moeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik sta nog steeds open voor nieuwe wegen die hier zouden opduiken... iemand?
De rode loper wordt voor U met andere woorden uitgerold hier...
Bij intresse neem je maar contact. Je kan dit o.a. doen via pb
RR
bijlage: comite P heeft een uitstekende website:
Op hun website staat: "Het Vast Comité is samengesteld uit vijf leden, onder wie een voorzitter"
Yves Keppens* is die voorzitter. *openbaar figuur mede daardoor dat m.i. de foto mag blijven staan hier op het JF anders google je bij afbeeldingen maar even op Yves Keppens
Diane Reynders is zo lees ik op hun website is ook vast lid net als Herman Daens. Je kan eens opzoeken of ze naast vast lid van Comité P nog ergens een bijbaantje hebben of zo.