allimentatie / einde schoolgang

Murphy1964
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

allimentatie / einde schoolgang

#1 , 05 jun 2020 12:46

Na mijn (vecht)scheiding diende ik dus alimentatie te betalen voor beide kinderen.
De relatie hiertussen was meer dan verzuurd.
Nooit heb ik enige kennis verkregen wanneer de kinderen gestopt zijn met de school.
Het is heel zeker dat er teveel alimentatie betaald geweest is en ik zou graag ergens vernemen wat de werkelijke datum is zodat ik de teveel betaalde gelden terug kan vorderen.
Mijn raadsman heeft geprobeerd om op een normale manier van tegenpartij de gegevens te verkrijgen, maar dat werd een kat en muis spel en de brieven die werden opgesteld waren ook niet gratis voor mij.
Welke wettelijke instantie kan mij hiervan op de hoogte brengen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 05 jun 2020 13:00

k Veronderstel dat je nu niet meer betaalt? Je kan het blijkbaar ook zelf niet vragen aan de kinderen ? Hoeveel schat je te kunnen recupereren? Mogelijks is t sop de kool niet waard en laat je t best rusten.

Om privacyredenen zullen de scholen al zeker niet antwoorden als er geen co ouderschap is.

Murphy1964
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2020 13:46

Nu betaal ik dus niet meer, een kleine gedachte is dat het iets meer dan 1500€ zou zijn, maar dat is uit te zoeken, de weerspannigheid van de scholen daar ben ik mee bekend. Hoewel het vonnis spreekt dat er een gezamelijk ouderlijk gezag geldt, dan verstoppen zij zich achter de 'privacy'. Hier is de privacy niet van toepassing omdat ik een wettelijke ouder ben en ook het gezag verkreeg van de rechtbank. Eigenlijk doen zij hier een schennis van mijn rechten, maar tja als het over de vader gaat nemen we de wet met, niet een korreltje zout, maar een hele emmer zout. Als de moeder huilend voorkomt zijn het toch wel kwetsbare wezentjes, na schooltijd op cafe gaan en de kinderen aan hun lot overlaten, tja that's life, zij mag zich toch ook eens ontspannen?
Nee, er moet dan toch ergens een overheidsinstantie zijn waar ik terecht kan? Uitbetaling kindergeld, heb er geen idee van wie dit deed.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”