eot veranderen

bobijn
Topic Starter

eot veranderen

#1 , 10 sep 2008 20:41

beste,
mijn vriend is al 13 jaar gescheiden.3 kinderen ,waarvan de twee oudste al volwassen en een dochter van 24 verlengd minderjarig verklaard, Down Syndroom.Daar zij nu al twee jaar naar een leefgemeenschap gaat; en de weekends afwisselend bij m'n ex en bij mij is, zij ik graag de EOT laten veranderen naar gezamelijke ouderlijke macht.Mijn ex verwijst elke keer naar de EOT van 13 jaar geleden dat het zo staat beschreven en niet anders.De EOT is niet meer van deze tijd en de wetten zijn intussen goed verandert, wie kan mij een beetje raad geven.

Dank u voor alle reakties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 sep 2008 11:25

“Art.1288...Wanneer nieuwe omstandigheden buiten de wil van de partijen hun toestand of die van de kinderen ingrijpend wijzigen,kunnen de beschikkingen bedoeld in het 2°(ouderlijk gezag en het 3°(onderhoudsbijdrage) van het voorgaande lid na de echtscheiding worden herzien door de bevoegde rechter.”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Daar zij nu al twee jaar naar een leefgemeenschap gaat‘ kan zuke ingrijpende wijziging zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”