Verblijfsoverstijgende kosten kinderen

Jos1955
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verblijfsoverstijgende kosten kinderen

#1 , 11 jan 2021 22:08

In ons ouderschapsplan staat : “ …zullen de ouders elk van beiden met hun eigen inkomsten instaan voor de betaling van de verblijfsoverstijgende kosten van de kinderen voor de perioden gedurende dewelke zij bij elk van hen verblijven. De ene ouder zal dan aan de andere ouder de helft moeten terugbetalen in de door hem/haar gemaakte verblijfsoverstijgende kosten, en dit op voorlegging door de ouder die de betaling vraagt, van de nodige stavingstukken (factuur, kassabon, rekeningafschriften van de bank of een screenshot van de betaling, kwitantie..)…”
Mijn ex-vrouw legt mij nu een kasticket van een grootwarenhuis voor waarvan ik meen dat dit wel degelijk als bewijs gedlt dat een aankoop betaald is, maar geldt dit ook als bewijs dat mijn ex-vrouw betaald heeft. Op dat kasticket staat geen naam en/of bankrekeningnummer, enkel dat er betaald is met bancontact.
Inderdaad, potentieel is er misbruik mogelijk en kan er betaald zijn met een andere bankkaart dan die van haarzelf (bv. van haar vriend of zuster) of ze kan je me ook een bonnetje van een familielid of kennis voorleggen.
Ben ik juist dat ik daarvoor het rekeninguittreksel of screenshot vraag waaruit blijkt dat het op dat kasticket vermelde bedrag van HAAR bankrekening is gedebiteerd/afgehaald en dat er dus wel degelijk met haar eigen inkomsten zijn betaald.
Graag enige feedback hierover.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 jan 2021 17:57

Als u vermoedens in die richting heeft, kan u haar vriendelijk zeggen dat u gerustgesteld wenst te zijn of de aankoop wel degelijk gebeurd is en of u een uittreksel of screenshot mag inkijken waarmee de aankoop gestaafd is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”