#1 , 07 okt 2008 13:10
Wij hebben een gezamelijk ouderlijk gezag en onze zoon woont hoofdzakelijk bij haar. Er is overeengekomen dat ik hem drie dagen per week na school mocht afhalen voor een paar uur en tijdens de weekends. De uren zijn wel uitzonderlijk vroeg omdat zij vaak op zaterdag moet werken. 8u halen op zaterdagmorgen tot 19u zondagavond. Het weekend erna 15u30 afhalen op vrijdagavond tot 8u zondagmorgen. Ondertussen vertrekt zij naar een 100km verder en zet onze zoon in een andere school. Om de regeling vlot te laten verlopen werd bij de notaris een nieuw papier opgesteld met een kleine wijziging in uren. Maar ex is plots met niets meer tevreden. Zij zegt dat zij alleen het hoederrecht heeft en doet en laat wat ze wil met onze zoon. Ze schrijft hem in op de voetbal en verwacht dat ik hem naar de wedstrijden breng. Om 10u s'morgens, 100km van onze woonplaats en s'avonds moet ik hem dan nog eens terug naar huis brengen. Gevolg, per zondag dan zo een 3u in de auto! Ze heeft dan op een briefje genoteerd dat ze hem op haar zondagmorgenden komt halen om 9u zodat hij kan voetballen en ik niet hoef te rijden. Maar vorige zondag liep het al mis en belde ze om kwart na 8 dat ze de politie had verwittigd omdat ik onze zoon nog niet teruggebracht had. Plots wil ze dat de eerste oorspronkelijke akte word nageleefd en ik kan voorlopig niets anders doen. Ik heb een verzoekschrift ingediend om de uren laten om te zetten in meer fatsoenlijke uren voor onze zoon. Zij echter gaat nu het hoederrecht van onze zoon alleen opeisen. Kan dit zomaar allemaal? Heeft er iemand ervaring in zo een gevallen?