bezetting

481974
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

bezetting

#1 , 12 jan 2025 21:02

een vraag:

ex heeft 4 jaar het exclusief gebruik en genotsrecht toegewezen gekregen. ( er niet van uitgaand dat dit zolang zou duren)

sedert oktober 2024 heb ik via zijn advocaat te horen gekregen dat hij de woning heeft verlaten, en dat hij bij zijn vriendin woont.

de gemeenschappelijke woning staat ondertussen leeg.
in zijn vrije tijd laat mijn ex de inboedel, die gemeenschap is ( en geschat is), leeghalen door mensen die hij volmacht geeft om onze woning te betreden en leeg te halen.

eveneens weigert hij mij toegang ( op basis van het vonnis) , maar zegt hij eveneens er niet meer te wonen en geen bezetting meer te betalen.

de woning is enkel toegankelijk voor hem of voor wie hij toegang geeft. ikzelf als mede eigenaar kan er niet binnen komen, en indien ik het zou proberen, dan dreigt hij met klacht neerlegging bij politie. het betreft een woning in gemeenschap waar hij dus voorlopig gebruik en genot van kreeg van rechter.

dient hij, met het tot op de dag van vandaag mij verbieden van toegang, het leeghalen ( er is een vervreemdingsverbod opgelegd door familierechter maar daar houdt hij zich niet aan) de bezetting te betalen? Hij beweert van niet maar blijft het huis beveiligen met kettingen en cameras... ik mag er niet komen terwijl het eveneens mijn eigendom is, hij er niet meer woont en hij geen bezetting meer wil betalen....

Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2025 08:51

Wat staat er in het vonnis met betrekking tot een bezettingsvergoeding?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”