Hoi,
dit wordt een interessante! Als hier een zaak van komt:hou ons op de hoogte aub!
omdat ik al haar frauduleuze praktijken er had uitgefilterd
hopelijk heb je hier bewijzen van?!
Ik heb ook zo'n ex: alhoewel ik haar beleefd vraag om maandelijks de buitengewone kosten (die ze normaal in overleg dient te doen, maar volgens de rechter is dat niet nodig ondanks het feit dat dit wel in de akte staat, wegens niet werkbaar!!!????) kenbaar te maken, stuurt ze meestal een overzichtje van een x-aantal maanden (laatste keer was 9 maanden).
Bij mij is dit ook een brandend actueel probleem en mijn houding is vanaf nu: is de maand voorbij en er is géén nieuws, dan zijn er géén kosten en dan moet ze er later ook niet meer mee afkomen! Mijn argumenten zijn:
1.kosten die te lang geleden gemaakt zijn, totaal niet controleerbaar meer!
2.ik moet mijn gezinsbudget ook kunnen beheren, dergelijke verrassingsaanvallen zijn voor niemand werkbaar....zeker omdat ik géén schuld heb in haar lakse houding wb meedelen van de gemaakte kosten.
3.fiscaal gezien kan ik de kosten, die later dan 1 maand waarop ze betrekking hebben betaald worden, niet meer inbrengen als onderhoudsbijdrage (idd de extra kosten zijn fiscaal aftrekbaar voor de betaler, maar wel op deze voorwaarde).
Dus alles wat ze zo lang na de feiten aanrekent,is voor haar belastingsvrij en jij kan ze al zeker niet meer inbrengen als zijnde onderhoudsbijdrage voor de kinderen!
Wat betreft haar afbetalingsplan: wie denkt zij wel dat ze is? Of denkt ze dat ze nog steeds jouw rekening moet maken?
Niet laten doen makker,en keep in touch!
succes