Prostitutie door schulden, ex misbruikt dit!

Fabi
Topic Starter

Prostitutie door schulden, ex misbruikt dit!

#1 , 06 sep 2010 17:08

Beste,
dit is een gevoelig onderwerp, maar niet zeldzaam. Ik verneem van een (jong) familielid dat ze een speciaal werk doet, omdat ze de schuldenberg van hun beiden,
(ik denk wel dat dit kan gehalveerd worden tijdens de scheiding?)sneller wil oplossen, om een zo normaal mogelijk leven te beginnen.
Ze hebben 2 kinderen van 3 en 5 jaar, dus nog klein. Eigendom te koop.
De vader dreigt ermee de kinderen af te nemen, en haar grof geld te laten betalen voor hen, en hij is uitkeringsgerechtigd sinds 1 september, dus misschien wel voor hem ook!! Hij heeft bewijzen enz...dreigen kan niet op!
Wat denken jullie, kan dit en ik las over de "wetgeving" over prostitutie maar vind te veel uiteenlopende verhalen. Als ze wil stoppen zal ze met een torenhoge alimentatie blijven zitten, (als ze haar kids verliest natuurlijk!).
Ze zorgt goed voor hen, brengt en haalt hen van school, gaat met hen overal heen, gewoon een tof meisje, jong en naif geweest, maar vlug volwassen geworden door tegenslagen.
Heeft iemand enig idee? Ze schaamt zich om een advocaat te nemen!
Ik raad haar aan dit wél te doen, maar goed uit te kijken.
Bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 06 sep 2010 17:43

waar baseert die vader zich op om haar kinderen af te nemen en alimentatie te eisen?

Fabi
Topic Starter

#3 , 06 sep 2010 17:51

Hij weet waar ze gaat werken, had haar gevolgd en lap, ruzie en dreigementen als gevolg.
Hij zegt dat ze haar kinderen zal verliezen, en hij sociaal onderzoek zal eisen, 't is allemaal uit de hand aan het lopen, maar intussen zit ze er wel mooi voor!
Ze betaald zelfs zijn schulden omdat ze nog niet gescheiden zijn en de deurwaarders trekken zich daar niks van aan!
Ik vind het stresserend voor haar en de kleintjes, ik ben meter van eentje en vang hen regelmatig op, maar meer kan ik niet doen.

Reclame

Mariette

#4 , 06 sep 2010 17:54

en hijzelf is natuurlijk helemaal niet verantwoordelijk voor

- inkomen van het gezin
- onderhoud en begeleiding van zijn kinderen
- afbetalingen van zijn eigen schulden?

Dat is er zo eentje die niet enkel een eigen hoer wil, ook eigen kinderen en een eigen gratis kinderverzorgster, huishoudster en schuldenafbetaalster.

Ken er nog zo.

Ze kan de rollen natuurlijk ook altijd omdraaien.

Yvette

#5 , 06 sep 2010 18:10

Ik had er al van gehoord dat sommige vrouwen dat doen omdat ze niet rondkomen na scheiding. Maar ja.....mensen zeggen zoveel.
Toevallig vertelde enkele weken geleden, een goede kennis van mij, dat ze ook geen andere uitweg meer zag. Tranen met tuiten natuurlijk...
En nu lees ik het hier weer. Waar rook is, is dus wel degelijk vuur.

Vandebos

#6 , 06 sep 2010 19:06

Heeft de dame in kwestie dit reeds aan haar "beschermer" doorgegeven? Deze heren kennen meestal wel enkele doorslaggevende elementen die de vader tot fundamentele andere inzichten kunnen brengen.
Een goed argument kan hem van de sokken vegen...

En een goed verstaander heeft slechts een half woord nodig...

Dit is nu niet bepaald het milieu waar ik met chantage zou willen afkomen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 sep 2010 19:21

Prostitutie is niet strafbaar -
Het parket - jeugdrechtbank - jeugdbrigade van politie zien in het beroep tegenwoordig geen graten ZOLANG dat geen invloed heeft op de kinderen.
Ik kan u verzekeren dat een doorsnee ' vrouw van lichte zeden' even goed zoniet beter voor haar kinderen zorgt.

Ik wil eventjes niet moeilijk doen maar ALS hij gebruik maakt van haar inkomen om ZIJN schulden te laten afbetalen dan is HIJ de pooier en dus strafbaar zij helemaal niet. :twisted:

Dat ze zo vlug mogelijk eens contact neemt met payoke
http://www.payoke.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leguit 4
2000 Antwerpen
03 201 16 90
Tram: Sint-Pietersvliet

eylis

#8 , 07 sep 2010 09:13

inderdeed fransciscus hij is de pooier, en ik zou niet alleen met Payoke contact nemen.
@Fabi ik zou met die jonge vrouw samen ook eens naar een advocaat gaan (eerste consult is gratis) en misschien heeft ze wel recht op een pro-deo?.

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 sep 2010 10:09

"beschermer" .
Niet alle dames hebben een beschermer. Hier in Leuven, en waarschijnlijk ook in andere steden zijn er universiteits of hogeschoolstudentes die hun diensten aanbieden via advertenties of internet, om alzo hun studies of uitgaansleven te bekostigen. Ik denk niet dat hier een organistatie of bescherming achter zit.

Fabi
Topic Starter

#10 , 08 sep 2010 13:48

Bedankt allemaal voor jullie medeleven en tips, ja tot aan de echte scheiding komen de deurwaarders nog aan haar deur en brieven enz...
Hij woont op een kamer bij een vriend hebben we vernomen en heeft zijn identiteitskaart nog niet veranderd!
Zijzelf is zéér goed met de kindjes, natuurlijk loopt ze nu wél nerveus en staat de miserie op haar gezicht geschreven, maar ze komt er wel, ik houd de kindjes tijdens de vakantie (herfst) even bij mij zodat ze eens kan bekomen, ik stelde haar voor een pro-deo te nemen, maar ze schaamt zich rot.
Nu, ze zal moeten een advocaat nemen, zo kan ze niet verder.
Ze werkt voor een dame, is ingeschreven enz... Die kon al een goede advocaat voorstellen, het is een "goede" bazin zegt ze, geen dwangregels en uren.
Ik las gisterenavond nog iets dat je idd niet mag leven van het inkomen van een prostituee, maar ik hoop toch dat ze een goede rechter hebben, in belang voor de kinderen, de vader is zeker niet bekwaam, en hopelijk komen ze ook niet in een home of zo...
Ik dank jullie nog eens en vingers kruisen.....
Dank voor het adres van Payoke.
Mvg.

Mariette

#11 , 08 sep 2010 14:06

Ik las gisterenavond nog iets dat je idd niet mag leven van het inkomen van een prostituee
degene die prostituee is mag natuurlijk WEL zelf haar geld houden. Maar het pooierschap is strafbaar. Als haar ex-vriend dus meent dat hijzelf mee kan genieten van haar inkomen (weze het om zijn schulden af te betalen, of op gelijkwelke andere manier (ZIJN bijdrage voor de kinderen)), is HIJ strafbaar, niet zij.

roharro
Juridisch actief: Ja

#12 , 08 sep 2010 14:58

Die mensen zijn gehuwd. Ik weet niet of 'pooierschap" binnen het huwelijk wettelijk kan bestaan.
Indien ze zonder kontrakt zijn gehuwd zijn al hun inkomsten bovendien per definitie gemeenschappelijk.
Zijn ze gehuwd met scheiding van goederen? Dan moeten beide echtelieden in de gemeenschappelijke kosten delen volgens hun inkomsten.
Wat is het beroep van de echtgenoot? Misschien kan hij inderdaad inroepen dat door het "beroep" van zijn echtgenote zijn positie (of die van de kinderen) ernstig geschaad wordt (ik denk hierbij gewoonweg even terug aan toen ik nog werkte; in mijn statuut stonden effectief voorwaarden vermeld ivm een aantal specifieke beroepsactiviteiten die NIET mochten uitgeoefend door echtgenote op straffe van mijn aanstelling te verliezen).
Zonder de volledige omstandigheden van het geval van vragensteller te kennen kan men dus niet uitsluiten dat deze activiteiten door haar echtgenoot tegen haar kunnen worden gebruikt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eylis

#13 , 09 sep 2010 11:34

@roharro,
laten we wel wezen...de kerel is "uitkeringsgerechtigd", lijkt me niet meteen dat hij zal/kan inroepen dat zijn sociale positie geschaad kan worden.
Met een goede advocaat die een goed dossier opstelt, durf ik toch te voorspellen ik toch dat die man zélf alimentatie zal moeten betalen voor zijn kinderen. Ken je het type? Lijkt me dat hij niet veel verantwoordelijkheidszin heeft én vindt dat alles wat hem overkomt de schuld is van "de anderen". Daar maakt een goed advocaat brandhout van.

De Swa

#14 , 09 sep 2010 13:07

Dat is er zo eentje die niet enkel een eigen hoer wil, ook eigen kinderen en een eigen gratis kinderverzorgster, huishoudster en schuldenafbetaalster.

Ken er nog zo.
Oeioei, wat een giftige ondertoon, hier! Precies slechte ervaringen achter de rug? Voor alle duidelijkheid: de meeste mannen passen helemaal niet in dit plaatje, hoor! Ze hebben het beste voor voor hun partner & kinderen, werken zich uit de naad voor hen, doen een stresserende job van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en in de weekends om toch maar aan een deftig inkomen te raken, koken en wassen af, doen de was en de strijk, onderhouden de tuin, ruimen de sneeuw, zetten de vuilbakken buiten, gaan met de hond gaan wandelen, pompen de fietsbanden op, behangen en schilderen op geregelde tijden, kuisen, dweilen en stofzuigen waar en als het nodig is, kijken tegen hun zin mee naar de favoriete tv-programma's van vrouwlief, gaan gewillig mee de schoen- en textielwinkels afdweilen elke zaterdag tijdens de solden, kopen elk jaar een schoon sjakochke voor De Niet Te Vergeten Verjaardag, enz... enz...

Mariette

#15 , 09 sep 2010 14:03

Oeioei, wat een giftige ondertoon, hier! Precies slechte ervaringen achter de rug? Voor alle duidelijkheid: de meeste mannen passen helemaal niet in dit plaatje, hoor! Ze hebben het beste voor voor hun partner & kinderen, werken zich uit de naad voor hen, doen een stresserende job van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en in de weekends om toch maar aan een deftig inkomen te raken, koken en wassen af, doen de was en de strijk, onderhouden de tuin, ruimen de sneeuw, zetten de vuilbakken buiten, gaan met de hond gaan wandelen, pompen de fietsbanden op, behangen en schilderen op geregelde tijden, kuisen, dweilen en stofzuigen waar en als het nodig is, kijken tegen hun zin mee naar de favoriete tv-programma's van vrouwlief, gaan gewillig mee de schoen- en textielwinkels afdweilen elke zaterdag tijdens de solden, kopen elk jaar een schoon sjakochke voor De Niet Te Vergeten Verjaardag, enz... enz...
Marry me! :D

Terug naar “Echtscheiding”