betaling van alimentatie wordt niet doorgestort door advokaa

tiepex
Topic Starter

betaling van alimentatie wordt niet doorgestort door advokaa

#1 , 26 okt 2010 22:24

mijn vriend betaalt maandelijks 380 euro voor zijn ex. deze betaling gebeurt via de advokaat. onlangs hebben wij nu een aangetekend schrijven gekregen. Onze advokaat heeft het onderhoudsgeld niet doorgestort. Er is nu al tweemaal volledig loonbeslag gebeurt.

We staan volkomen machteloos. Onze advokaat zegt alles in orde te brengen, maar brengt er niets van in huis. Hoe kunnen we dit oplossen? Kunnen wij naar de politie stappen? Hij heeft tenslotte het geld op zijn rekening staan. Hij stort het gewoon niet door.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2010 11:25

Ik ben totaal niet thuis in de echtscheidingsmaterie, maar waarom betaalt Uw vriend niet rechtstreeks aan zijn ex?

"De advokaat", is dat die van Uw vriend of van de ex?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2010 14:25

Klacht neerleggen bij de stafhouder. Rechtstreeks aan de tegenpartij betalen in de toekomst. Het is niet normaal dat betalingen aan de tegenpartij via uw advocaat moeten gebeuren.

Reclame

tiepex
Topic Starter

#4 , 27 okt 2010 14:37

het is al van in 2006 zo. Wij betalen aan onze advokaat en die stort dat dan door aan haar advokaat

tiepex
Topic Starter

#5 , 27 okt 2010 14:38

de stafhouder, wie is dat? Ik ben totaal niet thuis in die wereld. ik weet echt niet wat we kunnen en niet kunnen.

j.demoor

#7 , 28 okt 2010 10:00

“Art.1992. De lasthebber is niet alleen aansprakelijk voor zijn opzet ,maar ook voor zijn schuld in de uitvoering van zijn opdracht...“(Burgerlijk Wetboek).

Uit ‘deze betaling gebeurt via de advokaat’ leid ik af dat die advocaat uw lasthebber is en dus aansprakelijk voor ‘heeft het onderhoudsgeld niet doorgestort‘ .

Maan hem aangetekend aan uw beslagkosten te vergoeden vóór een door u daarin te bepalen redelijke termijn.

Geeft hij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg,daag hem dan voor de rechter.

Onderzoek of het nodig is uw betalingen door een derde verder te laten uitvoeren. Maak daaraan een einde indien dit niet nodig is.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

citroentje

#8 , 29 okt 2010 03:44

Beste zou zijn dat je zelf naar je ex stort.Bij mij was het ook zo en steeds hield de advokaat een deel van het geld voor hem omdat hij zogezegt onkosten maakte om dit door te storten.

lucgescheiden

#9 , 30 okt 2010 20:47

Mag een advokaat niet slechts uitvoeren wat zijn client hem opdraagt?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”